Vyhazov dostávají i roboti. Technologický gigant Alphabet vypnul provoz stovky z nich

Everyday robots v Googlu

Everyday robots v Googlu Zdroj: Google

Everyday robots v Googlu
2
Fotogalerie

Vlastník Googlu společnost Alphabet přistoupil stejně jako většina technologických gigantů už na začátku roku k propouštění zaměstnanců. Ti ale nejsou jediní, kdo o svou práci ve firmě přišel. Alphabet ukončil provoz také stovek robotů. Jedná se o obyčejné „jednoramenné“ roboty, kteří uklízeli kafeterii. Firma si je před lety za tímto účelem sama vyvinula a říkala jim „Everyday Robots“ neboli každodenní roboti.

Roboti byli k dispozici především zaměstnancům, uklízeli po nich, recyklovali odpad nebo třeba otevírali dveře. Tito roboti jsou jedním z neziskových projektů Googlu, který je teď kvůli šetření dočasně pozastaven. Samotné oddělení, jež se projektem zabývalo, mělo na 200 zaměstnanců. 

Tým Everyday Robots vyvinul zhruba 100 zařízení, která pomáhala především během pandemie. Roboti tehdy kontrolovali například čistotu konferenčních místností. 

Navzdory pokroku nebyli roboti ani jejich vývojáři imunní vůči škrtům v rozpočtu společnosti. Každý robot podle odborníků pravděpodobně stál desítky tisíc dolarů.

„Roboti již nebudou samostatným projektem v rámci Alphabetu,“ řekla pro Wired Denise Gamboa, ředitelka marketingu a komunikace Everyday Robots. „Některé technologie a část týmu budou sloučeny do stávajícího týmu v rámci Google Research.“

VIDEO: Everyday Robots od Googlu

Video placeholde
• Youtube

Po roce 2022, který byl pro technologické firmy takřka tragickým, musel Google propustit zhruba šest procent svých zaměstnanců. Podle některých nastal čas na reorganizaci. Společnost nepropouštěla jen řadové zaměstnance, ale i ty na vyšších pozicích.

Ochabující ekonomika a globální krize už donutila k propouštění více technologických gigantů. Kromě Alphabetu a Microsoftu se jedná například i o Twitter, Meta Platforms nebo Amazon. Google se propouštění dlouho vyhýbal. Společnost se však potýká například s omezením digitální reklamy.