Značka Fér hypotéka má garantovat kvalitu hypotečních makléřů

Asociace hypotečních makléřů (AHM) přichází se značkou kvality "Fér hypotéka". Ta staví na profesionalitě hypotečních makléřů, úzké specializaci na hypoteční produkty a Etický kodex asociace. Vínové razítko se symbolem sovy budou členové AHM používat od srpna.

Členové Asociace hypotečních makléřů (AHM) zprostředkovali v prvním pololetí hypotéky za 16 miliard korun, což je meziroční nárůst o 28 procent. Celý hypoteční trh stoupl v pololetí o pětinu, když banky poskytly občanům 44.154 hypotečních úvěrů za celkem 71,8 miliardy korun.

„Nárůst tržního podílu nás těší, ale zároveň cítíme velkou odpovědnost. Proto přicházíme se značkou Fér hypotéky, která nás zavazuje k určitým standardům,“ uvedl předseda představenstva AHM Jan Kruntorád.

Asociace zároveň představila projekt a značku Fér hypotéka. Jejím smyslem je poukázat na úroveň služeb a standardů, které poskytují členové AHM. Cílem je přimět klienty více přemýšlet o své hypotéce. „Aby se nenechali zlákat první nabídkou a aby se aktivně ptali na všechny poplatky,“ uvedl Kruntorád.

Jako nebezpečí pro klienty Asociace vnímá například systém drobných realitních kanceláří, které za provizi posílají klienty ne jednu jedinou pobočku banky. Klienti pak neuváženě podepisují hypoteční smlouvy. Navíc Asociace během svého průzkumu zjistila, že drtivá většina bank neuvádí ve svých písemných nabídkách konkrétní výše bankovních poplatků.

Asociace hypotečních makléřů byla založena v roce 2006. Aktuálně má osm členů - 1. Eurohypotéka, Bonnet.cz, Fineo Group, Gepard Finance, Hypoasistent, M&M Reality holding, Open finance a Sophia finance. Loni členové AHM zprostředkovali hypotéky za 26 miliard korun, tedy každou pátou hypotéku v ČR.