Zynga hlásí katastrofální výsledky, Facebook se třese | E15.cz

Zynga hlásí katastrofální výsledky, Facebook se třese

Mark Pincus, zakladatel společnosti Zynga
Mark Pincus, zakladatel společnosti Zynga
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Jakub Křešnička

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Společnosti Zynga, která produkuje hry především pro sociální síť Facebook, se výsledková sezóna druhého čtvrtletí vůbec nevydařila. Místo zisku je ve ztrátě a zhoršila i výhled na zbytek roku. Firmě výrazně ubylo uživatelů hry FarmVille, na kterou právě Facebook spoléhá. Ten má přitom ohlásit výsledky dnes večer.

Nenaplněná očekávání výsledků Zyngy totiž rovnou přenesly nervozitu právě i k jejímu „velkému bratru“ Facebooku, když srazily jeho akcie hned o sedm procent na 27 dolarů. Nejen proto, že Zynga odpovídá za zhruba 12 procent tržeb sociální sítě, ale také proto, že jde o první výsledky Facebooku od jeho vstupu na burzu. Ani ten se mu přitom příliš nevydařil. Facebook v květnu vstupoval na trh s cenou 38 dolarů za akcii a po krátkém výstupu ke 45 dolarů prakticky jen klesá.

Tržby Zyngy sice vzrostly na 332,5 milionu dolarů, což je meziročně téměř o pětinu lepší výsledek, očekávání analytiků ale nedosáhly. Ještě větším zklamáním pak je, že se Zynga opět propadla do ztráty. Ta činí 22,8 milionu a firma tak může jen vzpomínat na výdělek, který loni touto dobou byl 1,4 milionu dolarů. Akcie v den obchodování zareagovaly pádem o třetinu hodnoty, aby se nakonec vyšplhaly na cenu 5,8 dolarů za akcii.

„Firma během druhého kvartálu dosáhla významných milníků jako je spuštění nové hry Bubble Safari, která je nyní nejhranější arkádovou hrou na Facebooku, nebo start hry The Ville, která je druhou nejúspěšnější hrou na Facebooku vůbec, hned po Zynga Pokeru,“ ujišťoval zakladatel a generální ředitel Zyngy Mark Pincus investory.
Ve zprávě pro americkou Burzu Nasdaq ještě dodal, že reklamní byznys společnosti narostl o 170 procent a návštěvnost aplikací dosáhla rekordních 300 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

Letošní vývoj akcií Zynga Autor: Patria.cz

Kromě výsledné ztráty má ale jeho vychvalování pozitiv další velké ale. Na výsledcích se jasně ukázalo, jak je společnost závislá na „domovské“ síti Facebook. Hry Zyngy jsou dostupné zadarmo, společnost kromě reklam v aplikacích vydělává především na úzké skupině hráčů, kteří neváhají platit za speciální vylepšení her. Facebook ale zavedl úpravy ve vývojové platformě a zavedl opatření proti spamům na síti. A nové hráče si Zynga získává především díky tomu, že se uživatelé nechají zlákat na často automaticky rozesílané odkazy z her od svých přátel.

Analytici od herního producenta čekali o dvacet milionů dolarů lepší tržby a zároveň i nějaký zisk. Jejich zklamání ukazuje i příklad analytika společnosti BTIG, který neváhal vydat blog nazvaný „Omlouváme se a stydíme za naši chybu“ poté, co doporučení pro investory změnil z „koupit“ na „neutrální“.

„Pevně jsme věřili, že jádro platících hráčů se zvyšuje, stejně jako monetizace jednotlivých uživatelů. Ukázalo se ale, že platící hráči utrácejí méně, kvůli využívání mnoha aplikací,“ zdůvodnil na Blogu svůj omyl Richard Greenfield.
Jeho slova potvrdila i společnost Zynga, když přes všechna očekávání dlouhodobých „lepších zítřků“ snížila celoroční výhled finančních výsledků. Tržby po odečtení poplatků Facebooku mají být oproti původně očekávaným 1,225 miliardy nižší o 75 milionů dolarů, zisk před zdaněním, odpisy a amortizací se má pohybovat mezi 180 a 250 miliony dolarů.

Zynga FarmVille Autor: zynga
Jedna z nejznámějších internetových her od vývojářů Zynga

Zdůvodnila to obtížnějším prostředím na , který rychleji snižuje počet hráčů u starších her, zpožděním vydání nových titulů i nenaplnění očekávání využívání aplikace Draw Something, kterou Zynga koupila v březnu letošního roku.

Autor je redaktorem týdeníku Euro

Euro Autor:

Autor: Jakub Křešnička

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.