Třicet sekund za osm milionů dolarů. Cena reklamy na Super Bowlu překonala rekord
Reklamy při finále play off ligy amerického fotbalu (NFL) Super Bowl byly letos charakteristické návratem na bezpečnou, známou a nostalgickou půdu. Uvedla to agentura Reuters. Na druhé straně se značky odklonily od zdůrazňování diverzity a inkluze, proti kterým vystupuje nová administrativa prezidenta Donalda Trumpa. Cena reklamního prostoru v délce 30 sekund se letos vyšplhala na rekordních osm milionů dolarů (194,6 milionu korun).
V reklamě pivovarnického koncernu AB InBev na značku piva Budweiser se například vrátilo věhlasné pracovní plemeno koňů clydesdale. Podle pivovaru reklama oslavuje odvahu a odhodlání amerického ducha. Pro značku jde o návrat k tradici poté, co v roce 2023 v její reklamě vystupovala transgender influencerka Dylan Mulvaneyová.
„Letos rozhodně vidíme, že Budweiser hraje na jistotu. Všichni milují koně clydesdale,“ uvedl Charles R. Taylor, který je profesorem marketingu a autorem knihy o reklamách na Super Bowl.
Ve dvouminutovém spotu na vozy Jeep z koncernu Stellantis plném vlastenecké symboliky si zahrál Harrison Ford. “Nejposvátnější věcí v životě není cesta, ale svoboda si ji vybrat,“ řekl Ford v reklamě.
Poprvé se představila společnost OpenAI, která stojí za jazykovým modelem s prvky umělé inteligence (AI) ChatGPT. Mezi dalšími značkami se představily také Hellmanns nebo Nike.
Finále se účastnil americký prezident Trump. Podle CNN dorazila i řada dalších, například americký hudebník Jay-Z, herec Kevin Coster či britský zpěvák a skladatel Paul McCartney. Nechyběla stejně jako loni zpěvačka a skladatelka Taylor Swiftová, která je přítelkyní hráče Trevise Kelceho z týmu Kansas City Chiefs.
Tým Philadelphia Eagles porazil favorita a obhájce titulu Kansas City Chiefs poměrem 40:22.