V útrobách sportovního gigantu

V útrobách sportovního gigantu

V útrobách sportovního gigantu Zdroj: Decathlon

Udělejte si mezi svými přáteli z kol malou anketu o značce B’Twin – jen do toho, počkáme. Pokud jste o ní slyšeli, asi víte, že ji vlastní sportovní gigant Decathlon a vyrábí velmi levná kola.

Jedno takové byste možná doporučili svému šetřivému kamarádovi, který chce začít jezdit na kole. Ale dovolíme si tvrdit, že byste o kole značky B’Twin z Decathlonu neuvažovali jako o dlouhodobější koupi – prodává přeci pouze kola z katalogu. I když ne tak úplně.

Testovací laboratořTestovací laboratoř | Decathlon

Decathlon pozval magazín BikeRadar na návštěvu do B’Twin Village – obří centrály značky ve francouzském Lille. V B’Twin Village se nachází nejenom největší cykloprodejna, kterou jsme v životě viděli, ale i ústředí návrhářského oddělení a továrna, kde se montuje 180 tisíc z celkových 3,5 milionu kol, které značka ročně vyprodukuje.

LakovnaLakovna | Decathlon

Panuje tu zvláštní atmosféra. Spíše než v cyklistickém hypermarketu se tu cítíme jako v technologickém start-upu.

VŠE V JEDNOM

Za pro veřejnost zavřenými dveřmi, vládne ničím nerušené ticho. V jednom oddělení sedí za počítači muži a ženy s designovými brýlemi na nose a pracují na CAD souborech, rýsují součástky a dolaďují návrhy. Všude kolem jsou prototypy kol a součástek; úspěchy z minulosti jsou s hrdostí vystavené. Domníváte-li se, že si Decathlon jen nechá dovézt produkty a nalepí na ně svoje logo B´Twin, možná změníte názor.

Horské kolo ROCKRIDER 580, 27,5“Horské kolo ROCKRIDER 580, 27,5“ | Decathlon

V jedné řadě místností se designéři s vážným výrazem věnují práci na barevných škálách určených pro nové produktové řady. O chvíli později vidíme plody jejich práce v lakovně, kde se barvy s precizností míchají a testují před tím, než budou uvedeny do produkce.

Silniční kolo ULTRA 700 AFSilniční kolo ULTRA 700 AF | Decathlon

V jiné části probíhá výzkum a vývoj ve skutečně reálných situacích. V jedné laboratoři se staví a vylepšují prototypy, zatímco v jiné procházejí rámy kol náročnými testy odolnosti, při nichž jsou doslova trýzněny na specializovaných přístrojích. B’Twin zde dokonce provádí analýzu závad u vadných produktů vrácených v rámci záruky.

ZÁPAL PRO VĚC

Kamkoliv jsme přišli, zaměstnanci B’Twinu téměř se zbožnou úctou mluvili o svém nadšení pro značku a důvěře v ni. Sehrát divadýlko pro novináře jde velmi snadno, ale nemáme pocit, že by jejich zápal byl pouze hraný.

Oděvní designOděvní design | Decathlon

Odcházeli jsme s pocitem, že za návrhy B’Twinu se skrývá stejné nadšení pro věc jako u každého jiného výrobce. Nemůžeme se však zbavit přesvědčení, že by se tím B‘Twin mohl mnohem více chlubit – jde o tvář Decathlonu, která je spotřebitelům zcela neznámá. Ačkoliv by mnoho z nás ani nenapadlo o kole B’Twin uvažovat, podle našeho názoru stojí pestrobarevná nabídka na tuto sezónu za vaši pozornost. Není pochyb o tom, že se Decathlon zaměřuje na co nejširší veřejnost, ale B’Twin má v rukávu trumfy, díky nimž by ho mohli cyklističtí nadšenci začít brát vážně.