Watty místo litrů. Magazín E15 vyzkoušel šest elektromobilů různých značek a tříd

Jaguar I-PACE, Elektromobil, Magazín elektromobilita

Jaguar I-PACE, Elektromobil, Magazín elektromobilita Zdroj: E15 Michael Tomeš

TESLA Y, elektromobil, Magazín Elektromobilita
VW ID 3, elektromobil, Magazín Elektromobilita
VW ID 3, elektromobil, Magazín Elektromobilita
VW ID 3, elektromobil, Magazín Elektromobilita
VW ID 3, elektromobil, Magazín Elektromobilita
63
Fotogalerie

Říká se, že jakmile se někdo projede v elektromobilu a pocítí jeho zrychlení a okamžitou odezvu motoru, už se mu zpátky do dieselového dvoulitru nechce. Třebaže byl k elektromobilitě skeptický. Magazín E15 vyzkoušel šest elektromobilů různých značek a tříd. Zaměřili jsme se v první řadě na jízdní vlastnosti, interiér i exteriér, snažili jsme se zachytit výhody i nevýhody všech aut. Jednoznačný vítěz neexistuje, ale každý vůz je v něčem konkrétním nejlepší.

AUDI E-TRON SPORTBACK

Za tři roky provozu se stal tento model legendou. Předloni byl nejprodávanějším autem v Norsku, úspěchy slaví i v Nizozemsku a na Novém Zélandu. Vyzkoušeli jsme druhou karosářskou variantu „sportback“ se splývavou zádí. Ta má stejnou techniku jako standardní e-tron, díky lepší aerodynamice však poskytne delší dojezd. Jde o pohledné auto, které kombinuje prvky kupé a SUV s efektní zádí, jíž dominují světla přes celou šířku auta.

E-tron je lehce rozpoznatelný díky svému hlavnímu znaku – virtuálním zrcátkům. Na tuto výjimečnou výbavu si řidič musí zvyknout – není nic tísnivějšího než zjistit, že místo klasických bočních zrcátek je kamera a pro obraz dění za vozem je třeba podívat se o pár centimetrů níže na displej. Tato vychytávka pomáhá nižšímu odporu vozu, a tedy vyššímu dojezdu.

Výrobce v testované variantě udává dojezd 365 kilometrů. Není to mnoho, ale ani dynamický styl jízdy jej příliš nezkrátí. Tohle auto zkrátka dává přednost sportovní jízdě před úsporností.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!