Majitelka Zásilkovny Kijonková vstupuje do SizeID

Simona Kijonková,

Simona Kijonková, Zdroj: Michael Tomes, E15

Tuzemský start-up SizeID, který vyvíjí řešení pro snazší nákup módy přes internet, získal nový kapitál od investorky Simony Kijonkové. Provozovatelka sítě výdejních míst Zásilkovna.cz získala ve společnosti jedenácti procentní podíl. Majoritu si ponechal spoluzakladatel firmy Adam Bičiště.

„Mluvili jsme s mnoha investory. Spojení se Zásilkovnou nám ale dávalo prakticky od začátku největší smysl, takže jsme nalezli rychle společnou řeč,“ uvedl Bičiště. S pomocí Kijonkové se start-up hodlá uchytit také v cizině. „Jedná se o nejen na českém trhu ojedinělý projekt, který má velký potenciál růstu,“ dodala Kijonková.

SizeID pracuje na technologiích, které zájemcům o módu na internetu dokáží doporučit správnou velikost oblečení a bot v různých e-shopech. Zákazníkům to má pomoci překonat strach z koupě špatných velikostí, obchodníkům srazit podíl vratek. Ten se u módy pohybuje v řádu desítek procent. Vaz už to v tuzemsku zlomilo hráčům typu Fashion Days nebo Stilago.

„Nákup oblečení online bude mít v nejbližších letech významnou růstovou tendenci. Na druhé straně vnímám určitou bariéru, která některým zákazníkům brání nakupovat oblečení na internetu z důvodu, že si jej předem nemohou vyzkoušet,“ řekla investorka. Kromě Zásilkovny a SizeID má Kijonková peníze rovněž ve vývojářské společnosti Mysp, do které vstoupila loni.

Simona Kijonková: Internetové obchody nemusí prodělávat