Prodej aut v pololetí stoupl o 17 procent, Škoda zvýšila odbyt o pětinu

Škoda Auto

Škoda Auto Zdroj: ctk

Prodej nových osobních aut v Česku v prvním pololetí vzrostl o 17 procent na rekordních 132 778 vozů. Přes 74 procent koupily firmy. První je značka Škoda, která zvýšila odbyt o 19,5 procenta na 43 658 vozů a získala téměř 33procentní podíl trhu. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.

Za Škodou Auto skončil Volkswagen s růstem o dvě procenta na 12 928 vozů. Třetí Hyundai zvýšil počet prodaných aut o 17 procent na 10 462 vozidel. Na dalších místech skončily Ford, Dacia a Renault.

Nejprodávanějšími modely jsou Škody Octavia, Fabia, Superb a Rapid následované Hyundai i30. Téměř 54 procent aut mělo benzinový agregát a přes 43 procent tvořily diesely. Nejprodávanější kategorií je nižší střední třída s podílem 21 procent, následují malé vozy s pětinovým podílem a SUV a terénní s 19 procenty.

Registrace dovážených ojetých osobních aut letos vzrostly o osm procent na 81 860 vozů. Podíl vozidel starších deseti let činí více než 50 procent.

Prodej nových lehkých užitkových automobilů vzrostl za šest měsíců o 16 procent na 9356 vozů. První je značka Ford s 1554 registrovaných automobilů, následují Fiat, Peugeot, Renault a Citroën. Přes 76 procent tvořilo skříňové provedení a 12 procent šasi. Podíl dieselů byl přes 91 procent.

Prodeje rostly napříč segmenty

Poptávka po nákladních autech se zvýšila o 16 procent na 5798 vozů. Nejprodávanější je Mercedes, druhá skončila značka Volvo a dále DAF, MAN a Scania. Tahače měly podíl přes 57 procent.

Kategorie autobusů zaznamenala pokles o 14 procent na 462 vozidel. První je tuzemský SOR se 138 registrovanými autobusy, následuje rovněž domácí Iveco Bus s prodejem 94 vozidel a třetí je španělská značka Irizar.

Motocykly zaznamenaly meziroční růst o osm procent na 10 149 strojů. Nejvíce motorek prodala Honda, druhý skončil Maxon a třetí je Yamaha.