V původním kontraktu z roku 2006 se město pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma (ODS) zavázalo odebrat 250 tramvají 15T ForCity. Smlouva dopravní podnik na několik let zatížila vysokými splátkami. Loni byla vyjednána dohoda, z níž vyplývá mimo jiné odklad splátek za tramvaje.
Z nyní projednávaných změn ručitelského prohlášení, které má ČTK k dispozici, vyplývá, že Škoda Transportation může dluh dopravního podniku prodat bankám nebo společnosti, která s ní tvoří koncern. „Reagujeme na žádost Škody Transportation,“ řekl nedávno náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš tvrdí, že by případný prodej závazků pro dopravní podnik nic neznamenal.
„Zatím Škoda Transportation pouze zvažuje možnost refinancování projektu prostřednictvím bankovních domů,“ uvedla bez dalšího komentáře mluvčí firmy Lubomíra Černá.
Dlouhé vyjednávání
Dohodu o úpravě smlouvy podepsal dopravní podnik, který je největší městskou společností v Česku, a strojírenská firma po několikaměsíčním vyjednávání loni v květnu. Kromě rozložení splátek a zachování ceny se dohodly mimo jiné i na lepší výbavě tramvají a prodloužení záruky pro již dodané poruchové tramvaje. Pro dopravní podnik dohoda znamená, že od letošního roku místo 2,3 miliardy korun ročně splácí polovinu. Praha ručí za to, že podnik závazky splatí do roku 2022.