Středočeský hejtman chce, aby Praha nerozšiřovala zóny placeného stání

Parkovací zóna

Parkovací zóna Zdroj: ctk

Dalšího úseku velkého pražského okruhu se řidiči dočkají nejdříve v roce 2023. Na snímku je zatím poslední otevřená etapa okruhu u Radotína.
Pražský okruh
Dokončený úsek Pražského okruhu
Pražský okruh
pražský okruh
5
Fotogalerie
Schůze pražské rady se příští týden zúčastní středočeský hejtman Miloš Petera (ČSSD). Podle informací ČTK by s radními měl diskutovat o rozšířených parkovacích zónách, dostavbě Pražského okruhu a o zamýšleném uzavření metropole pro kamiony. Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) řekl, že Petera o účast na jednání sám požádal.

Starostové obcí, kterých se problematika dostavby Pražského okruhu nejvíce dotýká, hejtmana pověřili, aby vedení Prahy tlumočil jejich stanovisko.

Hejtman se podle starostů má stát členem komise pro dostavbu okruhu u Běchovic. Podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) má být dokončen do roku 2019. Hejtman Praze zároveň sdělí „zásadní nesouhlas“ se zvažovaným zákazem vjezdu kamionů nad 12 metrů na území hlavního města. Pokud by město k takovému kroku přistoupilo, pak je kraj připraven záměr napadnout a tím jej zablokovat, uvedl hetman.

Přečtěte si:

Petera bude od vedení hlavního města zároveň žádat stanovisko, že Praha nebude pokračovat v rozšiřování placených parkovacích zón, dokud nebude vyřešen nedostatek záchytných parkovišť.

Srpnové rozšíření zón placeného stání v Praze 5 a především v Praze 6 komplikuje parkování Středočechům, kteří do metropole dojíždějí do zaměstnání. Kraj už v srpnu vyzval Prahu, aby zóny nezaváděla.

Přečtěte si:

Vedení města to tehdy odmítlo s odkazem na radnice, které si zóny přejí. Petera v návaznosti na to řekl, že chce budovat parkoviště u nádraží, třeba v Nymburce, Mladé Boleslavi nebo Českém Brodě.

Zástupci Prahy a Středočeského kraje dlouhodobě vyjednávají mimo jiné o integraci veřejné dopravy, která by měla dojíždění do metropole také usnadnit.