Dostavba zbývající části Pražského okruhu má začít do roku 2020

Dalšího úseku velkého pražského okruhu se řidiči dočkají nejdříve v roce 2023. Na snímku je zatím poslední otevřená etapa okruhu u Radotína.

Dalšího úseku velkého pražského okruhu se řidiči dočkají nejdříve v roce 2023. Na snímku je zatím poslední otevřená etapa okruhu u Radotína. Zdroj: ctk

Pražský okruh
Dokončený úsek Pražského okruhu
Pražský okruh
pražský okruh
5
Fotogalerie
Připravovaná část Pražského okruhu mezi brněnskou dálnicí D1 a královéhradeckou D11 by se měla začít stavět do konce roku 2019. Plnění harmonogramu stavby, kterou nedávno ministerstvo dopravy vyřadilo z prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat proces EIA, pohlídá nově založená pracovní skupina. Měli by ji tvořit zástupci dotčených ministerstev a hlavního města, řekl premiér Bohuslav Sobotka.

„Stavba (Pražského okruhu) je klíčová nejen pro Prahu a Středočeský kraj, ale je prioritní a strategická pro celou Českou republiku, protože na ni postupně navazuje většina českých dálnic,“ uvedl premiér. Úsek 511 nemá územní rozhodnutí ani platné posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA.

Staré posudky vypracované podle zákona platného ještě před vstupem ČR do Evropské unie unie přestala uznávat. Nová dokumentace vlivů na životní prostředí (EIA) by podle nedávného vyjádření ministerstva dopravy mohla být hotová v únoru příštího roku. V ideálním případě by pak posuzování vlivů na ministerstvu životního prostředí trvalo dalších šest měsíců, což po dnešním jednání potvrdil i ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).

Přečtěte si:

Podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je dostavba Pražského okruhu klíčovým projektem. Když Praha nedostaví tuto část okruhu, zásadně si „podřízne“ budoucí rozvoj. A to nikdo z nás nechce, uvedla.

Podle jejího náměstka Petra Dolínka (ČSSD) je nejdůležitější, že se dopad stavby na životní prostředí bude posuzovat jen pro jednu trasu, kterou je současná trasa navržená v územním plánu. Dále pak je pevně stanovený harmonogram jednotlivých kroků, které je možné průběžně kontrolovat.

Diskuse se dnes týkala i rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, který kritizoval délku zkušebního provozu některých dopravních staveb. Konkrétně se to týká například části pražského okruhu D1-Jesenice-Vestec.

Přečtěte si:

Podle Českého rozhlas Radiožurnál (ČRo), který na rozhodnutí upozornil, správcům silnic a železnic hrozí to, že budou muset některé klíčové komunikace, které jsou v nepřiměřeně dlouhém zkušebním provozu, dočasně uzavřít. Rozhodnutí nyní zkoumají právníci ministerstva dopravy, uvedl náměstek ministra Kamil Rudolecký. Podle něj nyní spolu s resortními experty hledají způsob, jak se rozhodnutí soudu přizpůsobit.

Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou dva tunely. Celý Pražský okruh měří zhruba 80 kilometrů, nyní je v provozu jen asi polovina.