Tatra představila na veletrhu Bauma speciální vozy řady Phoenix | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Tatra představila na veletrhu Bauma speciální vozy řady Phoenix

Tatra představila na veletrhu Bauma speciální vozy řady Phoenix
ZDROJ: Tatra Trucks
Prezentace klienta •

V polovině dubna se v Mnichově uskutečnil už 32. ročník mezinárodního veletrhu Bauma. Na této celosvětově významné přehlídce stavebních a důlních strojů i stavebních vozidel a materiálu nechyběla ani kopřivnická společnost Tatra Trucks, která při této příležitosti představila hned dva unikátní automobily modelové řady Tatra Phoenix. V obou případech jde o velkokapacitní jednostranné sklápěče.

První představený vůz byl určen pro švédského dealera, firmu Cordestam, a byl vybaven podvozkem v konfiguraci 8x8. Šlo o sklápěč přizpůsobený požadavkům švédského trhu, vůz má tedy upravený rozvor a disponuje závěsným zařízením VBG odpovídajícím skandinávským předpisům.

Vůz disponuje také prodlouženou spací kabinu s nadstandardním vybavením, které je ve Švédsku žádané. Do vozu je instalován motor Paccar o výkonu 390 kW a automatická šestnáctistupňová převodovka ZF. Maximální hmotnost tohoto automobilu může činit 52 tun, přičemž hmotnost užitečného nákladu přesahuje 35 tun.

Speciál do terénu i na silnice

Druhým vystavovaným automobilem z produkce Tatra Trucks byl pětinápravový sklápěč s konfigurací podvozku 10x6 pro nizozemského dealera Loven Trucks. I tento vůz je vybaven motorem Paccar o výkonu 390 kW a automatickou převodovkou ZF, jeho maximální hmotnost může přesahovat 60 tun, přičemž užitečné zatížení činí více než 40 tun.

Podvozek tohoto sklápěče je přizpůsoben specifickému smíšenému provozu, který na něj klade velké nároky. Proto je vybaven vedle speciální nástavby třemi řiditelnými nápravami a prostřední nápravou zdvihací. Phoenix se totiž bude pohybovat na písčitých a kamenitých komunikacích v náročném a členitém terénu, ale i na kvalitních komunikacích určených pro dálkovou přepravu.

Bezproblémový pohyb v náročném terénu tak zajistí všech pět náprav a dobrou manévrovatelnost pak natáčecí první, druhá a poslední náprava. Na běžných silnicích se pak uplatní systém vyzdvižení prostřední nápravy, díky kterému se sníží spotřeba paliva a opotřebení pneumatik během přepravy nákladu na dlouhé vzdálenosti.

Autor: Tatra Trucks

Rekordní veletrh

Veletrh Bauma patří k celosvětově nevýznamnějším veletrhům v oblasti strojů a vozidel pro stavebnictví a těžbu. Koná se jednou za tři roky a představuje jedinečnou příležitost představit novinky a speciální vozidla určená pro stavebnictví a těžařství, což jsou oblasti, ve kterých se vozy Tatra tradičně a úspěšně prosazují.

Letos na veletrhu vystavovalo na 3700 vystavovatelů z 63 zemí, a to celkem na 615 tisících metrech čtverečních výstavních ploch. O významu události svědčí i to, že pořadatelé přivítali rekordních více než 620 tisíc návštěvníků z celého světa.

Automobilka Tatra Trucks je prostřednictvím jednoho ze spolumajitelů majetkově propojena s průmyslovou skupinou Czechoslovak Group, s níž na řadě projektů spolupracuje.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!