Češi se cítí hloupě, když nepijí, říká pivní sociolog Vinopal

sociolog Jiří Vinopal, který se zabývá sociologickou analýzou role piva a pohostinských zařízení v české společnosti

sociolog Jiří Vinopal, který se zabývá sociologickou analýzou role piva a pohostinských zařízení v české společnosti Zdroj: Michaela Szkanderová

sociolog Jiří Vinopal, který se zabývá sociologickou analýzou role piva a pohostinských zařízení v české společnosti
sociolog Jiří Vinopal, který se zabývá sociologickou analýzou role piva a pohostinských zařízení v české společnosti
sociolog Jiří Vinopal, který se zabývá sociologickou analýzou role piva a pohostinských zařízení v české společnosti
sociolog Jiří Vinopal, který se zabývá sociologickou analýzou role piva a pohostinských zařízení v české společnosti
sociolog Jiří Vinopal, který se zabývá sociologickou analýzou role piva a pohostinských zařízení v české společnosti
6
Fotogalerie

Spotřeba zlatavého moku v tradičních pivařských zemích Evropy klesá, Česko v tom není výjimkou. Přesto podle sociologa Jiřího Vinopala, který se dlouhodobě zabývá postavením piva v české společnosti, je s podivem, že se ho Češi nevzdávají tak rychle jako jiné národy. „Pivo se v době socialismu stalo nápojem, který se pije běžně, všude a za všech okolností a jeho spotřeba se dostala na úroveň kolem 160 litrů za rok,“ vysvětluje Vinopal.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!