Limitovaná nejostřejší verze legendárního Mustangu dorazila konečně i do Česka

Mustang

Mustang Zdroj: Archiv značky

Tohoto krasavce můžete potkat na silnicích už teď v květnu.
Cenově se pohybujeme od 1,6 milionu výš.
Mustang patří mezi nejstylovější auta vůbec.
3
Fotogalerie

Evropská premiéra Fordu Mustang Mach 1, který je oproti základní verzi ještě více orientován na jízdní výkony a sportovní styl, se odehrála koncem loňského roku během Týdne rychlosti v britském Goodwoodu (Goodwood SpeedWeek). Teď ale nejostřejší Mustang přichází i do ČR.

V čem je jiný? Jde především o jízdní výkony, hodné legendárního označení Mach 1. Srdcem vozu je celohliníkový vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů. V tomto modelu je naladěný na nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a optimalizovaný pro sportovní jízdu na silnici i na závodním okruhu. Některé důležité komponenty, jako například otevřený vzduchový filtr, sací potrubí i škrticí klapky o průměru 87 mm, má Mustang Mach 1 společné s modelem Mustang Shelby GT350, prodávaným v Severní Americe. Volnějšímu průtoku vzduchu motorem, který tyto komponenty přinesly, je přizpůsobeno naladění řídicí jednotky i vstřikovací soustavy.

O nezaměnitelný zvukový doprovod se stará sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami v unikátním designu o průměru 4,5 palce (114 mm). Zákazník si může vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou a desetistupňovým automatem. Šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 je osazena dvoutalířovou Limitovaná nejostřejší verze legendárního Mustangu dorazila konečně i do Česka. Na silnicích ji uvidíte už teď v květnu. Nejdrsnější evropská verze legendárního Mustangu má 460 koní. spojkou, proto suverénně snáší i agresivní změny rychlostních stupňů ve vysokých otáčkách, včetně řazení nahoru bez ubrání plynu. Vyznačuje se rovněž krátkými drahami řazení.

Převodovka TREMEC využívá také technologii automatického dorovnání otáček při podřazování, tedy takzvaných „meziplynů“. Ta prostřednictvím řídicí elektroniky na krátký okamžik navýší otáčky motoru, aby se srovnaly otáčky hřídelí v převodovce. Výsledkem jsou hladké, přitom však velmi rychlé změny rychlostních stupňů směrem dolů, zejména při sportovní jízdě. Aby převodovka bez problémů odolávala vyšším teplotním nárokům při sportovní jízdě, je vybavena i vlastním okruhem chlazení oleje. Technicky vyspělá samočinná převodovka Ford s deseti rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifi ckou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu.

Druhý chladič oleje přitom navyšuje chladicí kapacitu o 75 procent. Varianty s manuální i automatickou převodovkou jsou sériově vybaveny samosvorným diferenciálem, který má také vlastní chlazení. Konstruktéři intenzivně zapracovali rovněž na zlepšení aerodynamiky vozu, takže Mustang Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT. Zadní difuzor je převzatý ze severoamerického modelu Mustang Shelby GT500 a zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladící vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler zajišťuje rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu. Mnoho zajímavých detailů na karoserii stejně jako unikátní ztvárnění interiéru vozu nenechají nikoho na pochybách, že před sebou má nejostřejší evropskou verzi Fordu Mustang.

Standardní výbava obsahuje adaptivní odpružení MagneRide, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3, prémiový audiosystém B&O s dvanácti reproduktory nebo modem FordPass Connect, který zajišťuje on-line připojení. Také Ford Mustang Mach 1 má v základní ceně prodlouženou záruku v trvání pěti let nebo 100 000 km. Cena vozu s manuální převodovkou je 1 649 900 Kč, s desetistupňovým automatem pak 1 719 900 Kč.

Článek byl poprvé uveřejněn v tištěném Formen v květnu 2021.