AC Schnitzer vytunil BMW Z4. Má teď naftový motor, tři turba a 430 koní
Model ACZ4 5.0d je založen na BMW Z4 sDrive23i, tedy na modelu s posledním atmosférickým šestiválcem v nabídce automobilky. Je to trochu škoda, protože ten už stejně dneska nekoupíte. Na místo benzínového atmosférického šestiválce o objemu 2,5 l se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec se třemi turby z modelu BMW M550d.
Ten byl ale ještě důkladně vytuněn, takže nyní odevzdává z klikové hřídele na osmistupňovou automatickou převodovku (ta také pochází z BMW 550d a nahrazuje šestistupňový manuál) výkon 316 kW (430 k) a masivní točivý moment 840 Nm. Zadní poháněná kola tak budou mít spoustu práce a nadře se i samosvor z BMW M3 E92.
Podle úpravce AC Schnitzer zvládne roadster ACZ4 5.0d zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a jeho maximální rychlost prý leží někde za 300 km/h. Závodní okruh Sachsenring zajel v testu Auto Bildu za 1:37,22 min a stal se nejrychlejším dieselem na tomto okruhu vůbec.
AC Schnitzer také BMW Z4 důkladně odlehčil. Sice na něj nalepil sem tam nějaký ten karbonový spoiler, ale třeba na mechanismu a konstrukci střechy ušetřil 90 kg, sériový výfuk o hmotnosti 23 kg nahradil vlastním s hmotností pouhé 4 kg a i speciální 19“ kola uspořila celkem 25 kg.
Celkem se podařilo ušetřit 131 kg, nicméně těžký motor a převodovka stojí za hmotností 1469 kg. AC Schnitzer postavil auto na soukromou objednávku a není nyní na prodej. Aerodynamické komponenty, kola a další díly však budou v nabídce AC Schnitzer pro běžné roadstery BMW Z4.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz