Amazon už provozuje jeden obchod v Seattlu, který je zároveň jeho sídlem. Pro druhou pobočku si vybral jižní Kalifornii, konkrétně San Diego. V budoucnu chystá masivní expanzi po celých Spojených státech.
Strategií Amazonu pro kamenné obchody je prodej nejúspěšnějších bestsellerů z jejich internetové nabídky. Zároveň poslouží také jako showroom pro elektronické výrobky, například čtečky Kindle Fire. Podle analytiků může společnost užívat obchody také jako menší distribuční centra.
Noční můra malých knihkupců
Z nástupu Amazonu mají obavy malí knihkupci, kteří přestáli velký úpadek způsobený nakupováním levných knih přes internet a nástupem elektronických knih. V posledních letech se jim znovu začalo dařit, což je způsobeno i novým trendem, dávajícím důraz na patriotismus a nakupování u známého prodejce.
Dokládají to i statistiky Americké asociace prodejců knih, která sdružuje hlavně nezávislé knihkupce. U jejích členů vzrostl během pěti let počet kamenných obchodů o 35%, zároveň meziročně stouplo množství prodaných knih o deset procent. Podle Johna Muttera, šéfredaktora newsletteru Shelf Awareness pro knihkupce a knihovníky, se Amazon snaží úplně ovládnout tu poslední složku prodeje knih, které ještě nedominuje.