Amazon vyfoukl Googlu službu Twitch. Zaplatil téměř miliardu dolarů

Tato akvizice je pro Amazon největší v jeho dvacetileté historii a firmě pomůže v konkurenci online hraní, které čelí od společností Apple a Google.
„Přenos a sledování videoher je globálním fenoménem a Twitch tvoří platformu, která každý měsíc přitáhne desítky milionů lidí sledujících miliardy minut her,“ uvedl generální ředitel Amazonu Jeff Bezos v tiskové zprávě.
„Skoro všechno zůstává při starém: naše kanceláře, naši zaměstnanci, naše značka a především naše nezávislost. S podporou Amazonu ale získáváme zdroje, abychom mohli Twitch zlepšovat,“ komentoval akvizici šéf Twitche Emmeth Shear.
Amazon rozšiřuje svůj herní byznys
Amazon tak posiluje své ambice v herní oblasti, které se prozatím věnuje v rámci Amazon Games Studio. Podle analytiků Twitch pomůže Amazonu také v oblastech reklamy a videí (viz tabulka).
Akvizice Twitche je podle analytiků další snahou společnosti o rozšiřování podnikatelských aktivit. Firma například nedávno představila svůj vlastní chytrý telefon Fire Phone.
Twitch přitahuje inzerenty |
---|
Twitch odstartoval v červnu 2011 každý měsíc přiláká asi 55 milionů diváků. Podle únorových statistik přitom průměrný návštěvník za den zhlédne 106 minut videa. |
Twitch umožňuje uživatelům sledovat a streamovat videohry v reálném čase. Kromě toho zahrnuje prvky, díky kterým fanoušci videoher mohou během přenosů vzájemně komunikovat. |
Rostoucí obliba služby (oproti loňsku o 45 procent) přitahuje pozornost inzerentů. Ti totiž cítí šanci, jak proniknout k mladším divákům, kteří už tolik nesledují televizi. |
Inzerce v oblasti digitálního videa by letos měla v USA dosáhnout 5,96 miliardy dolarů, uvedl eMarketer. To je oproti loňsku nárůst o více než procent. |