Amazon vyfoukl Googlu službu Twitch. Zaplatil téměř miliardu dolarů

Jedno z sídel Amazonu v Seattlu

Jedno z sídel Amazonu v Seattlu Zdroj: Profimedia.cz

Souboj technologických gigantů o to, kdo získá web pro on-line přenos videoher Twitch, má svého vítěze. Jednu z nejpopulárnějších služeb mezi hráči počítačových her nakonec kupuje Amazon. Zaplatí za ni 970 milionů dolarů (zhruba 20,5 miliardy korun). V posledních měsících se přitom mluvilo, že Twitch získá YouTube, respektive Google. Zájem měl prý i Microsoft.

Tato akvizice je pro Amazon největší v jeho dvacetileté historii a firmě pomůže v konkurenci online hraní, které čelí od společností Apple a Google.

„Přenos a sledování videoher je globálním fenoménem a Twitch tvoří platformu, která každý měsíc přitáhne desítky milionů lidí sledujících miliardy minut her,“ uvedl generální ředitel Amazonu Jeff Bezos v tiskové zprávě.

„Skoro všechno zůstává při starém: naše kanceláře, naši zaměstnanci, naše značka a především naše nezávislost. S podporou Amazonu ale získáváme zdroje, abychom mohli Twitch zlepšovat,“ komentoval akvizici šéf Twitche Emmeth Shear.

Amazon rozšiřuje svůj herní byznys

Amazon tak posiluje své ambice v herní oblasti, které se prozatím věnuje v rámci Amazon Games Studio. Podle analytiků Twitch pomůže Amazonu také v oblastech reklamy a videí (viz tabulka).

Akvizice Twitche je podle analytiků další snahou společnosti o rozšiřování podnikatelských aktivit. Firma například nedávno představila svůj vlastní chytrý telefon Fire Phone.

Twitch přitahuje inzerenty
Twitch odstartoval v červnu 2011 každý měsíc přiláká asi 55 milionů diváků. Podle únorových statistik přitom průměrný návštěvník za den zhlédne 106 minut videa.
Twitch umožňuje uživatelům sledovat a streamovat videohry v reálném čase. Kromě toho zahrnuje prvky, díky kterým fanoušci videoher mohou během přenosů vzájemně komunikovat.
Rostoucí obliba služby (oproti loňsku o 45 procent) přitahuje pozornost inzerentů. Ti totiž cítí šanci, jak proniknout k mladším divákům, kteří už tolik nesledují televizi.
Inzerce v oblasti digitálního videa by letos měla v USA dosáhnout 5,96 miliardy dolarů, uvedl eMarketer. To je oproti loňsku nárůst o více než procent.