Technologický gigant tímto krokem hodlá urychlit budování své pozice na trhu, jehož velikost by se podle výzkumné organizace IDC měla do roku 2016 zdvojnásobit na 105 miliard dolarů.
SoftLayer provozuje 13 datových center po celém světě s celkem 21 tisíci uživateli. IBM plánuje nový nákup spojit se svými stávajícími aktivitami v oblasti cloudu a vytvořit zcela novou divizi v tomto segmentu. „Je to celé o akceleraci. Budovali jsme cloud vlastními silami, ale pak jsme viděli SoftLayer a akvizice vypadala příliš lákavě na to, abychom si ji nechali ujít,“ uvádí Ric Telford, viceprezident IBM pro cloud služby.
Na adresu SoftLayer pak ambiciózně dodává: „Mají stejné možnosti jako Amazon.“ Fronta před zlatým dolem jménem cloud computing je přitom dlouhá a o přední místa se perou ta největší globální jména v IT. Význam odvětví pro růst zisků si rychle uvědomil AT&T stejně jako Google. Lídrem však stále zůstává prozíravý Amazon.
Vývoj akcií IBM |
V ostré konkurenci působí cíle IBM velmi ambiciózně. Do roku 2015 hodlá z cloud služeb vytěžit na sedm miliard dolarů tržeb. Naplnit tento záměr by měla napomoci i akvizice SoftLayer.
Kromě IBM byla ve hře o SoftLayer i další velká jména. Mimo EMC, jež nakonec pokus o akvizici vzdala, se o firmu dle nejmenovaného spřízněného zdroje údajně ucházely i Oracle a AT&T. Zda a za jakých podmínek podaly nabídky, však zdroj neuvedl.