Autopilot vozu Tesla měl první smrtelnou nehodu

Tesla Model S má za sebou facelift

Tesla Model S má za sebou facelift

Americké úřady začaly vyšetřovat vůbec první smrtelnou havárii, při níž zemřel člověk v samořízeném vozu společnosti Tesla Motors. Experti dopravního úřadu nyní zkoumají, zda není v automobilu Model S systémová chyba, kvůli níž by jej bylo nutné stáhnout z provozu.

Řidič vozu jel s aktivovaným autopilotem, když se mu v květnu na jedné z floridských silnic stal osudným kontakt se zvýšeným návěsem traktoru. Podle předběžné vyšetřovací zprávy Národního úřadu pro bezpečnost v silniční dopravě (NHTSA) řidič traktoru jedoucí proti samořízenému vozu zahnul na křižovatce doleva, na což autopilot ani řidič nezareagoval.

Společnost v prohlášení uvedla, že jde o první známý případ smrtelné nehody po více než 200 milionech kilometrů, které její vozy najezdily bez přímého ovládání člověkem. Před floridskou nehodou podle firmy „ani autopilot, ani řidič nezpozorovali bílý bok kamionu proti ostrému slunci, takže brzda nebyla aktivována“.

Brzdy při nehodě nesepnuly, vůz nezačal brzdit ani v okamžik, kdy došlo ke kontaktu přívěsu s čelním sklem vozu. NHTSA prověřuje, zda nebude nutné svolat 25 tisíc vozů k opravě případného bezpečnostního nedostatku vozu, pokud by byl příčinou havárie. Podle smluvních podmínek používání autopilota vozu Tesla je za způsobenou škodu při nehodě vždy zodpovědný majitel vozu, ne automobilka.