Autosalon v Ženevě: záplava novinek překvapila

autosalon v Ženevě

autosalon v Ženevě Zdroj: E15 Anna Vackova

Audi A3
Porsche Boxster
Jaguar XF Sportbrake
Peugeot 208
BMW řady 6 Gran Coupé
10
Fotogalerie
Tak tohle asi čekal málokdo, v Ženevě automobilky představily na 140 světových a evropských novinek. Je sice pravda, že v automobilovém průmyslu se pracuje s čtyř- až pětiletým předstihem, ale záplava nových vozů signalizuje jediné – v automobilovém průmyslu se krize nekoná. Představujeme vozy, které na výstavišti Palexpo nedaleko ženevského letiště budí největší pozornost…

střípky z výstaviště

» Česká automobilka Škoda Auto chce model vycházející z konceptu MissionL, představený loni na podzim, vyrábět ve více karosářských variantách. Vůz, nejčastěji označovaný jako Rapid, představí ještě letos.

» Koncern Volkswagen sníží do roku 2015 v porovnání s rokem 2006 emise oxidu uhličitého u svých v Evropě vyráběných modelů o třicet procent. V průměru se tak dostane pod 120 gramů CO2 na kilometr.

» Výrobce luxusních supersportů Bugatti představil roadster Veyron Grand Sport Vitesse o výkonu 1200 koní. Nejsilnější kabriolet na světě dosáhne rychlosti až 410 kilometrů za hodinu. Se staženou střechou „jen“ přes 350 km/h.

» Škoda Auto zvýšila za dva měsíce letošního roku celosvětově prodej o 11,6 procenta na 147 505 vozů. Chce tak navázat na loňský rekordní rok.

» Japonská automobilka Toyota Motor hodlá letos zvýšit prodej i podíl na klesajícím evropském trhu. Podle šéfa evropské části Didiera Leroye se divize vzpamatovala z následků loňského zemětřesení v Japonsku.

» Kia Motors, která loni dosáhla nárůstu o třicet procent, plánuje letos zvýšit prodej v Evropě o pětinu na 350 tisíc vozů.

Audi A3

Žádné designové revoluce jsme se nedočkali. Přídi nové generace Audi A3 dominuje klasická šestiúhelníková maska chladiče doplněná po stranách ostřeji řezanými svítilnami. Design přídě se inspiruje faceliftem A5, zadní partie hatchbacku jsou zase tvarově odvozeny od modelů Q3 a A6 Avant. Novinka, která je oproti předchůdci o osmdesát kilogramů lehčí, je postavena na zcela nové modulární platformě MQB, jež záhy poslouží i Volkswagenu Golf VII. generace.

Porsche Boxster

Dvoumístný otevřený roadster s interním označením 981 je lehčí, má zcela nový podvozek a v průměru o patnáct procent hospodárnější motory. Od stávající generace 987 se novinka liší i nižším profilem a ostřeji řezanými hranami. Před zadní nápravou Porsche Boxster i Boxster S najdeme ploché šestiválcové motory s atmosférickým plněním. Základní provedení disponuje motorem s objemem 2,7 l, který dosahuje výkonu 265 koní (195 kW).

Jaguar XF Sportbrake

Karoserie kombi ke značce Jaguar jaksi nepatří, nicméně je třeba zvyšovat prodeje, a tak to Jaguar znovu zkouší. Snad se tomuto modelu povede na trhu lépe než nepříliš úspěšnému X-Type Sportwagon. K jeho kladům patří elegance a styl. Aby se konstruktérům podařilo dosáhnout opravdu vyvážených proporcí, každý díl karoserie od sloupku B vzad je v porovnání s výchozím sedanem XF zcela nový.

Peugeot 208

V Peugeotu mají velká očekávání. „S modelem 208 mění značka Peugeot epochu,“ prohlásil v předvečer uvedení v Ženevě šéf francouzské automobilky Vincent Rambaud. Záměrem bylo vytvořit kompaktní, lehký a zároveň aerodynamický vůz. A výsledek? Nový model segmentu B je nabízen ve dvou karosářských variantách, tří- a pětidveřové při hmotnosti 975 kilogramů, tedy o 110 kilogramů nižší, než má identická verze 207.

BMW řady 6 Gran Coupé

Začalo to před několika lety „čtyřdveřové kupé“ Mercedes-Benz CLS. Vzápětí následovali nejen konkurenti nejbližší – Audi a Porsche, ale dokonce i VW. Se sportovně střiženým čtyřdveřovým modelem vyšší střední třídy nyní přichází i BMW. A je to opravdu velké auto. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 2968 mm při délce 5007 mm. Bude nabízeno s trojicí pohonných jednotek, ve všech případech kombinovaných s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

F12berlinetta

Tohle je nejsilnější a nejrychlejší sériové Ferrari všech dob. Jde o nástupce modelu Ferrari 599 GTB Fiorano, který v roce 2006 nahradil populární Ferrari 575 Maranello. Motor je vysokootáčkový vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l. I bez přeplňování dosahuje neuvěřitelného výkonu 740 koní (544 kW). Z 0 zrychlí na 100 km/h za 3,1 s a na 200 km/h za 8,5 s, maximem je 340 km/h.

Hyundai i30 kombi

Další korejské auto pro evropské zákazníky. Po hatchbacku nové generace i30 je tu i kombi. Bylo také navrženo v evropském středisku Hyundai v Rüsselsheimu a je to znát. V porovnání s pětidveřovým hatchbackem byla délka kombi protažena o 185 mm na 4485 mm, což je o 10 mm více než v případě původního kombi i30. Novinka se řadí mezi nejprostornější vozy v evropském segmentu C.