Je to dobré, řekl Pierre Koffmann po degustaci bagety pro televizi Bloomberg u občerstvení McDonald’ na Rue de Rivoli v Paříži. „Kdybych měl hlad a chvátal, tak bych si bagetu od McDonald’s koupil, nejsem zklamán“ uvedl šéfkuchař.
V McBaguette je šunka, sýr a brambory, mnoho hlávkového salátu a majonéza. Stojí 4,50 eur i s nápojem. V nabídce jsou také kuřecí a pikantní-hovězí bageta.
McDonald’s se ve Francii snaží vytěžit z hospodářského propadu a rekordní míry nezaměstnanosti. Mnoho Francouzů se tak musí z ekonomických důvodů vzdát své kulinářské hrdosti a přijmout nabídku fastfoodů. Francie je pro společnost McDonald’s nejziskovějším trhem po Spojených státech. Firma zde má 1228 prodejen ve 934 městech.
Pekaři mají k McBaguette výhrady
Ne každý Francouz je ale fanouškem McBaguette. Lionel Picot, pekař v Boulangerii Julien, který získal ocenění za nejlepší bagetu ve Francii říká, že McBaguette je zneužití tradiční francouzské kuchyně.
„To by mělo být zakázáno. Je nesnesitelné, že McDonald’s smí používat slovo bageta. Není to totiž skutečná tradiční bageta, takže používání tohoto názvu je hrozné. “
Picota podporují ti, kteří si již v minulosti stěžovali na rostoucí dosah McDonald’s ve Francii. Například Jose Bove - aktivista zemědělec, který se ucházel o post prezidenta v roce 2007.