Blíží se automobilový svátek a Němci šturmují

Audi S6

Audi S6 Zdroj: Autorevue.cz

Už za necelý týden bude zahájen tradiční autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem a automobilky v posledních hodinách vydávají horečně jednu tiskovou zprávu za druhou. Lze se nadít opravdu velkého množství premiér. K nejaktivnějším patří samozřejmě němečtí výrobci, vždyť se bude hrát na jejich domácím hřišti. Některé z očekávaných novinek vám nyní v předstihu představujeme…

Audi S6 a S6 Avant, S7 Sportback a S8

Všechny tři modely mají pod kapotou benzinový přeplňovaný osmiválec. U Audi S6 (na snímku s červeným lakem) a S7 (dole) jde o čtyřlitrové osmiválcové dvakrát přeplňované TFSI naladěné na maximum 420 koní a 550 Nm. Síla pohonné jednotky se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola. Audi S6 v provedení sedan je o něco rychlejší než jeho větší sourozenec S7. Stovku zvládá za 4,8 s. Avant a S7 Sportback jsou pomalejší o jednu desetinku vteřiny. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. „Es osmička“ má také dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, ale o sto koní silnější. Využívá osmistupňovou převodovku a k dosažení stokilometrové rychlosti potřebuje pouze 4,2 s. Nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h.

Audi S6Audi S6 | Audi

Peugeot 508 RXH

Tohle velké kombi se zvýšenou světlou výškou a pohonem všech kol zaujme kompletně oplastovanou karoserií a unikátními osmnáctipalcovými koly. Světlá výška narostla o 50 mm na konečných 184 mm, rozchod kol byl rozšířen o 40 mm. Přední nájezdový úhel činí 15,8 stupně, ten zadní je o čtyři stupně lepší. Přední nápravu pohání naftový dvoulitr HDi naladěný na výkon 120 kW, vzadu je umístěn elektromotor o maximálním výkonu 27 kW. Celý systém dohromady vyprodukuje 147 kW. Řidič si může vybírat mezi jízdními režimy Automatic, 4WD, Sport nebo Zero Emissions (jízdou pouze na elektromotor). Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem čtyř litrů nafty na 100 km.

Peugeot 508 RXHPeugeot 508 RXH | Peugeot

Mercedes-Benz B

Nové „béčko“ se proměnilo, je to znát již na první letmý pohled. Je delší o osm centimetrů a nižší o čtyři centimetry (délka 4359 mm, šířka 1786 mm a výška 1577 mm). Podle automobilky má vůz výbornou aerodynamiku, součinitel odporu vzduchu je cx=0,26. Na úvod je připravena čtveřice motorů. Základem bude
benzinová jednašestka o výkonu 122 koní, nad ní pak je výkonnější 156koňová alternativa a ti, kdo nedají dopustit na dieselové motory, mohou sáhnout po agregátu o objemu 1,8 litru. Slabší provedení nabídne 109 koní, silnější verze pak 136 koní.

Mercedes-Benz BMercedes-Benz B | Mercedes-Benz

Ford Evos

Hodně překvapivou novinku přichystal pro Frankfurt Ford. Jedná se o koncept Evos, který má hodně neobvyklý design – nepřehlédnutelné jsou čtyři vzhůru výklopné dveře a splývavá záď. Vůz měří na délku 4,5 m, široký je 1,97 m a na výšku má pouhých 1,36 m. Čtyři samostatná sedadla jsou oddělena centrální konzolí. Automobil využívá hybridní pohon kombinující zážehový dvoulitr s elektromotorem. Lithium-iontové baterie je možné dobít z klasické zásuvky, jde tedy o plug-in hybrid.

Ford EvosFord Evos | Ford

Porsche 911 2012

Novinka bude mít oproti svému předchůdci rozvor náprav delší o 100 mm a bude lehčí o 45 kilogramů. O pohon se postará plochý šestiválec 3,4 l s výkonem 340 koní, pro Carreru S je připraven motor s objemem 3,8 litru a výkonem 400 koní. Zásadní novinkou je příchod osmistupňové manuální převodovky, kterou lze vyměnit za dvojspojkovou převodovku PDK se stejným počtem rychlostních stupňů.

Porsche 911Porsche 911 | Autorevue.cz