BMW M1 patří mezi nejobdivovanější „bavoráky“ všech dob. A jeden hodně zajímavý exemplář míří do aukce.
BMW M1 s motorem uprostřed bylo původně vyvíjeno se záměrem startů v závodech vozů skupiny 5, ale změna v pravidlech a zpoždění v náběhu sériové výroby tohoto modelu nakonec způsobily změnu plánů. Vznikla tak série Procar s vozy BMW M1, která v letech 1979 a 1980 představovala doprovodný program závodů F1. Později se vůz mohl účastnit závodů skupiny 4.
BMW zahájilo vývoj modelu M1 v roce 1975, veřejnosti bylo dvoumístné kupé představeno o tři roky později - premiéra se uskutečnila na autosalonu v Paříži na podzim roku 1978. Pod designem sklolaminátové karoserie byl podepsán Giorgetto Giugiaro, s vývojem mnichovské automobilce pomáhalo také Lamborghini, později, kvůli finančním problémům italské značky, společnost Italengineering. Tu založila skupina inženýrů právě z Lamborghini.
Automobilka Ford ruší výrobu kultovního modelu Fiesta. Konec legendy po 47 letech.
BMW M1 s rozvorem náprav 2600 mm na délku měří 4361 mm, široké je 1824 mm a vysoké pouhých 1140 mm. Hmotnost se pohybuje okolo 1300 kilogramů.
Zadní kola roztáčí řadový šestiválec o objemu 3453 kubických centimetrů, uložený tedy uprostřed, který podle oficiálních údajů poskytuje maximální výkon 204 kW (277 koní) při 6500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 330 Nm v 5000 ot/min. Motor je spřažen s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. BMW M1 by se mělo umět rozjet až na 265 kilometrů za hodinu, akcelerace z klidu na stovku zabere 5,6 sekundy.
Výroba probíhala ručně, v letech 1978 až 1981 podle dostupných informací vzniklo jen 453 kusů.