Britský New Look vstoupí na český trh. Pomůže e-shop Zoot

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Volne dilo: Jongleur100, Wikimedia

Jedna z největších britských módních značek New Look se loni kvůli nejisté situaci stáhla z Ruska a Ukrajiny. Přesto však na region střední a východní Evropy nezanevřela. Kromě posilování v Polsku nyní vstoupí do Česka a na Slovensko.

Ovšem trochu jinak, než se čekalo. V souladu s novými trendy vsadila pro rozšíření byznysu místo budování tradiční obchodní sítě na internetový prodej. Konkrétně na spolupráci s rychle rostoucím e-shopem Zoot, tuzemskou jedničkou v nakupování módy online. Podobnou přelomovou spolupráci už navázal americký The Gap s velkým módním eshopem Zalando.

„Jsme pro New Look pilotním projektem ve střední a východní Evropě. Zatím jsme dostali exkluzivitu pro český a slovenský trh. Je to velký posun u značky, která dosud na trzích působila jako běžný řetězec,“ řekla deníku E15 šéfka nákupu v Zoot Kamila Říhová.

Neprošlapaná cesta

V navázání spolupráce s New Look podle spolumajitele Zootu Oldřicha Bajera odráží hlubší dění na trhu. Kamenné řetězce z jedné strany příliš nerostou, z druhé strany si ale až na pár výjimek netroufají spustit vlastní eshop. Riziko neprošlapané cesty proto přenášejí na nové partnery.

„Značky typu River Island, Mango a The Gap jsou již také u Zalanda. Je to jasný signál, kdy říkají, že když tradiční distribuce nefunguje, jsou tu nové internetové platformy, které budou růst táhnout dál. Jednoduše na nových trzích přeskočí vývojovou fázi v podobě kamenných prodejen,“ uvedl Bajer. „V současnosti jednáme o zařazení dalších podobných značek jako je New Look,“ dodal.

Celá skupina New Look má tržby kolem 1,5 miliardy liber. Většinový podíl ve firmě nedávno za 780 milionů liber koupila jihoafrická investiční společnost Brait.

Rozhovor se spolumajitelem eshopu Zoot Oldřichem Bajerem přineseme ve čtvrtečním vydání deníku E15.