Evropské automobilky podle studie využívají mezer v systému testování automobilů k nadhodnocování jejich šetrnosti k životnímu prostředí. Výsledky studie podle agentury Reuters pravděpodobně povedou ke zostření diskusí o emisních normách.
„Automobily neposkytují koncovým uživatelům slibované snížení nákladů na paliva, což vede k dezinformaci spotřebitelů “ píše se ve studii, kterou na objednávku Evropské komise vypracovaly tři poradenské společnosti.
Používání zavádějících testovacích technik, například nerealisticky hladkého silničního povrchu či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly, se podle studie mohlo podílet až třetinou na vykázaném snížení průměrných emisí oxidu uhličitého u automobilů v Evropské unii v letech 2002 až 2010.
Evropská komise uvedla, že nový systém testování by měl zhruba od roku 2016 minimalizovat rozdíly mezi skutečnou spotřebou a spotřebou uváděnou výrobci.
Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia loni přiznaly, že u více než milionu vozů ve Spojených státech chybně uvedly příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Firmy slíbily zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.
Zlepší se situace na trhu pohonných hmot?