Další část silnice na Slovensko se možná začne stavět příští rok

Další část důležité silnice I/11 směřující na Slovensko, která má odvést hustou kamionovou dopravu z obcí na Třinecku, by se mohla začít stavět příští rok. Podle starosty Bystřice Ladislava Olšara se daří vykupovat pozemky a pokud se podaří zajistit financování, tak příští rok může výstavba začít. Obce na Třinecku již několik let upozorňují na neudržitelnou situaci, kdy po tranzitní silnici na Slovensko jezdí denně tisíce kamionů. Obyvatelům obcí to značně ztěžuje život.

Aktuálně se podle starosty daří pozemky vykupovat pro úsek Oldřichovice - Bystřice. „Na výkupy je dost peněz, finance se podařilo odblokovat. To, že se výkupy rozjely, byl velice pozitivní krok,“ podotkl starosta. Vykoupeno je zhruba 70 procent pozemků. Nyní podle něho bude záležet na tom, jestli poslanci na příští rok vyčlení na stavbu nového úseku peníze. „Zbývá nám přesvědčit poslance, aby schválili nějakou částku na zahájení stavby části úseku Oldřichovice - Bystřice,“ konstatoval starosta. V Bystřici budou muset kvůli stavbě silnice zbourat 11 rodinných domků. „Máme problémy s jedním vlastníkem rodinného domku a osmi vlastníky pozemků. U výkupu pozemků je situace komplikovaná, protože některé parcely mají i 25 spoluvlastníků. Přitom s prodejem musí souhlasit všichni,“ uvedl Olšar.

Politici podle starosty v minulosti slibovali, že nová silnice na Slovensko bude hotová do roku 2012. Deklarovali to v souvislosti s výstavbou nošovické automobilky Hyundai a jejího propojení se sesterským závodem Kia u Žiliny. „Myslím, že budeme spokojeni, když naše část silnice na Slovensko bude hotová do roku 2015, celá se podle mě stihne nejdříve v roce 2020,“ odhadl starosta. Právě ten byl iniciátorem protestů a zablokování dopravy v Hrádku na Třinecku. Protestující lidé požadovali, aby ministerstvo dopravy začalo situaci řešit. Na Třinecko pak kvůli tomu přijel bývalý ministr dopravy Vít Bárta (VV). Martin Smolka, pověřený řízením ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic, řekl, že zahájení výstavby části úseku Oldřichovice - Bystřice v příštím roce je možné. Trasa je dlouhá 4,5 kilometru a stavební náklady činí asi 2,9 miliardy korun bez DPH. „Hlavní roli samozřejmě hrají finanční prostředky. Reálně bychom mohli začít stavět v příštím roce, na zahájení obou staveb by nám stačilo 50 milionů korun, a to na přeložky sítí a přípravné stavební práce. Naplno by se pak stavělo v roce 2013,“ uvedl. V rámci výstavby silnice I/11 otevřeli v květnu nový průtah Hrádkem, který navazuje na budovanou stavbu Jablunkov - obchvat.