Déšť a krize aquaparku nepřály

Lidé vloni do olomouckého aquaparku moc nechodili. Nová atrakce je ve ztrátě, na kterou bude doplácet i město.

Olomoucký aquapark, který se otevřel loni v červnu, navštívilo v roce 2009 přes sto třicet tisíc lidí. Přesto je to téměř o třetinu méně, než se čekalo. Na vstupném se tak vybralo o osm a půl milionu korun méně.

„Může za to hospodářská krize i špatné počasí,“ komentoval situaci náměstek primátora Martin Major. Náměstek Major tvrdí, že podobně špatnou sezonu měly vloni všechny bazény. Lidé, kteří do aquaparku nechodí, ale neříkají, že by pro ně byla rozhodující cena vstupenky nebo nepřízeň počasí. „Chodím na aqua-aerobic do Flory a občas si zaplavat na krytý bazén, ale klouzačky a atrakce nepotřebuji,“ uvedla třeba Olomoučanka Jitka Chytilová.

S plavkami do nákupní zóny se supermarkety, na jejímž konci aquapark stojí, nezamířil ani František Kobza.¨„Do aquaparku nechodím, podlě mě je zbytečný,“ prohlásil Kobza.

Primátor Martin Novotný je přesvědčen, že aquapark může loňskou ztrátu dohnat letos. „Samozřejmě pokud bude dobré počasí,“ dodal Novotný. V deštivém minulém týdnu se do aquaparku naopak vydala Lenka Krátká se svým malým synem. „Plavat se tady moc nedá, zato atrakce jsou tady pro malé děti lepší. Ve srovnání s plaveckým bazénem je v aquaparku i teplejší voda,“ řekla Krátká.

Informace o díře v hospodaření nepřekvapuje odpůrce aquaparku. Ti vždy argumentovali tím, že je předražený a že na sebe nevydělá. Město na jeho provoz doplácí ročně zatím 29 milionů korun a suma se bude dvacet let stále zvyšovat. Nakonec se cena aquaparku vyšplhá k miliardě korun. Loňskou ztrátu vykrylo město nákupem nových akcií aquaparku za necelých pět milionů korun. Druhou polovinu akcií dokoupila společnost, která aquapark stavěla a provozuje.