Dodge Challenger: šestiválec v edici Rallye Redline | E15.cz

Dodge Challenger: šestiválec v edici Rallye Redline

Jiří Duchoň, Autorevue.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Značka Dodge o víkendu představila novou omezenou sérii vycházející z kupé Challenger.

Její plné jméno zní 2012 Dodge Challenger Rallye Redline a v amerických dealerstvích se objeví během letošního dubna. A pánové z Dodge při její přípravě postupovali velmi podobně jako u teprve před několika dny představené edice Dodge Avenger SE V6, takže za základ zvolili jeden z nejlevnějších výbavových stupňů.

Dodge Challenger je v současnosti k dispozici ve výbavách SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Classic, SRT8 392 a SRT8 Yellow Jacket, přičemž novinka v podobě edice Rallye Redline vychází z cenově dostupného stupně SXT Plus. Na výběr je ze čtyř odstínů Bright Silver Metallic, Tungsten Metallic, Bright White a Pitch Black.

Zvenčí si na Challengeru Rallye Redline všimneme především rudých podélných pruhů procházejících středem přední kapoty, střechy a víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem. Vyznačuje se ale také sportovním podvozkem s upraveným řízením, tlumením a výkonnějšími brzdami.

Celek dokresluje sada dvacetipalcových litých, černě lakovaných ráfků Pitch Black obouvající pneumatiky Firestone Firehawk o rozměru 245/45 R20. Interiér se vyznačuje voličem převodovky z nabídky Moparu, koženým volantem s řadicími pádly a specifickým, rudě zbarveným koženým čalouněním Radar Red doplňujícím v nabídce standardní šedý odstín Dark Slate Grey.

O pohon se stará dobře známý šestiválec Pentastar s objemem 3,6 l, výkonem naladěným na 305 koní (224 kW) při 6 350 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 363 N.m při 4 800 ot./min. Navazuje na něj výhradně pětistupňová automatická převodovka, nicméně celkový převod byl pro lepší dynamiku zkrácen z 2,65:1 na 3,06:1.

Challenger Rallye Redline je opatřen paketem Super Sport Group. Podvozek dostal tlumiče tužší vpředu o 42 a vzadu o 22 % a zkrutné stabilizátory s průměrem 30 mm vpředu a 20 mm vzadu, což je o 3, resp. 4 mm více než v sérii. Brzdy mají větší kotouče o rozměrech 345 x 28 mm vpředu a 320 x 22 mm vzadu, řízení obdrželo citelně strmější převod a o 20 % zvýšenou stabilizaci v přímém směru.

Nový Dodge Challenger Rallye Redline je nabízen v přepočtu za 552 000 Kč včetně všech poplatků, což je jen o nějakých 32 000 Kč více než u výchozího Challengeru ve výbavovém stupni SXT Plus.

Zdroj: Autorevue.cz

Autor: Jiří Duchoň, Autorevue.cz

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video