Dodge Challenger SRT Hellcat má nakonec přes 700 koní!

Dodge Challenger SRT Hellcat

Dodge Challenger SRT Hellcat Zdroj: Dodge

Ještě žádný sériově vyráběný americký muscle car neposílal na silnici takový výkon. Aspoň to tedy tvrdí Chrysler o brutálním Challengeru Hellcat.

Chrysler oficiálně potvrdil parametry kompresorem přeplňovaného osmiválce Hellcat, který pohání stejnojmenný Dodge Challenger SRT 6.2 HEMI. V naprosto sériovém a homologovaném provedení posílá tohle monstrum na zadní kola výkon 527 kW, tedy pěkných 717 koní.

Ani točivý moment s hodnotou 884 Nm nezní nějak podvyživeně. Automobilka tak skutečně splnila sliby, když tvrdila, že Hellcat bude mít „přes 600 koní“. Challenger Hellcat dostal i zesílenou osmistupňovou automatickou převodovku 8HP90 místo verze 8HP70. Manuální šestikvalt pak pochází přímo z Viperu.

Dodge Challenger SRT HellcatDodge Challenger SRT Hellcat | Dodge

Jen připomínáme, že k vozu dostanete dva klíčky. Černý dáte manželce, dětem nebo servisu, protože dovolí používat jen maximálně 500 koní. Červený klíček, který si samozřejmě necháte v kapse vy, potom odemkne stavidla výkonu a děj se vůle boží.

Dodge Challenger SRT HellcatDodge Challenger SRT Hellcat | Dodge

Ačkoli se o přemotorovaných amerických autech říká, že umí jezdit jenom rovně a pálit gumy, Dodge Challenger SRT Hellcat si přeci jen poradí i se zatáčkami. Dostal odlišné nastavení podvozku a také pořádné brzdy. Přední kotouče Brembo teď mají průměr 391 mm.

Sice to vzhledem ke své hmotnosti nebude americké Ferrari 458 Speciale, ale těch pár desetin, které ztratí v zatáčce, dožene brutální silou na rovinkách.

Dodge Challenger SRT HellcatDodge Challenger SRT Hellcat | Dodge

Dodge Challenger Hellcat je vlastně nejvýkonnější sériový muscle car všech dob. Když se podíváme na konkurenci, Chevrolet to dotáhl s modelem Camaro ZL1 jen na ušmudlaných 588 koní a 754 Nm, Ford Mustang zvládl jen 671 koní v modelu Shelby GT500, pokud tedy nepočítáme speciální model GT500 Cobra o výkonu 850 koní, který vznikl jen v jediném exempláři.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz