Dreamliner si při testovacím letu "nakreslil" reklamu přes 12 států

trasa Boeingu 787 Dreamliner přes sever USA

trasa Boeingu 787 Dreamliner přes sever USA Zdroj: flightaware.com

nes
Firma Boeing připravila 9. února speciální letový plán pro Boeing 787 Dreamliner, který měl nad Spojenými státy absolvovat testovací let ETOPS (podmínky ETOPS musí splňovat letadla, která mají létat na co nejpřímějších dálkových letech, aniž by trasu musela přizpůsobovat s ohledem na dosažitelná záložní letiště kvůli případné poruše motoru). Dreamliner uletěl 16 750 km a při letu „nakreslil“ přes téměř celý sever USA číslice 787 a logo firmy Boeing.

Vedle poznatků pro letecké vývojáře v sobě akce měla i marketingový potenciál, protože Dreamliner se prezentuje jako nejúspornější dopravní letadlo současnosti. Stroj vzlétl 9. února odpoledne a přistál 10. února ráno.

trasa Boeingu 787 Dreamliner přes sever USAtrasa Boeingu 787 Dreamliner přes sever USA | flightaware.com trasa Boeingu 787 Dreamliner přes sever USA

„Nebyl to ale let pro zábavu,“ řekl Randy Tinseth, viceprezident marketingu Boeingu. „Šlo o test dlouhého non-stop letu Dreamlineru 787-8, respektive motorů General Electric.“ Letadlo na cestě z Washingtonu do Iowy navštívilo vzdušný prostor 12 států a jeho trasa, jak uvedl Tinseth, byla naplánována tak, aby pokud možno co nejméně narušila běžný letový provoz.

V případě Dreamlineru nešlo o první „cross-country“ reklamu Boeingu; v sprnu 2011 už Boeing 747-8 Freighter vykreslil symbolické číslo „747“ přes patnáct států USA.