Exkluzivně: Hlučnou Spořilovskou zakryjeme, plánuje město. Na její „střeše“ pojedou tramvaje

Na stole pražských úředníků leží řešení problémů obyvatel Spořilova, který rozděluje frekventovaná dopravní tepna. Hlučnou Spořilovskou ulici může v budoucnu překrýt betonová konstrukce, na které by se mohly objevit koleje.

Lidem z okolí Spořilovské ulice projede pod okny asi padesát tisíc aut denně. Podle zjištění týdeníku Sedmička by jim od hluku a prachu mohlo pomoct zakrytí této ulice v délce zhruba čtyř set metrů.

Tento plán je součástí koncepce nového územního plánu hlavního města. V budoucnu by mohla betonová konstrukce nahradit provizorní řešení, kterým se stane připravovaná protihluková stěna.

Spořilovu by ale překrytí dopravní tepny pomohlo významně nejen od zástupů aut a kamionů mířících z nové části Pražského okruhu.

„Silnice dnes čtvrť nepříznivě rozděluje, na starou část a nové sídliště. Její překrytí by je propojilo. Na tunelu by pak v délce několika desítek metrů mohla vést nová tramvajová trať,“ vypočítává Marek Zděradička, vedoucí odboru infrastruktury Útvaru rozvoje hlavního města Prahy.

Lidé by tak získali pohodlný přechod přes rozdělenou čtvrť a to pravděpodobně v místě nejhlubšího zářezu silnice do spořilovského terénu.

Tráva a volnočasový park

„Velké stromy sice na betonové konstrukci vyrůst nemohou, ale mělo by dojít kromě pokládání kolejí také k zatravnění plochy. Vyloučená není ani stavba volnočasového parku,“ říká Zděradička.

Zároveň ale zdůrazňuje, že ÚRM pouze nabízí řešení, ale jejich realizace záleží především na finančních možnostech a politické vůli zástupců města.

„O plánu víme. Ale v tuto chvíli musíme akutně řešit problémy s hlukem,“ uvádí mluvčí Prahy 4 Žaneta Pilařová.

Přes spořilovské „zastřešení“ by také měla přejíždět zamýšlená kolejová tepna, která má v budoucnu propojit Žižkov, Vršovice a dojet až na Jižní Město, kde by ulevila přeplněným autobusům.

Více o budoucnosti tramvajových tratí čtěte v novém vydání týdeníku Sedmička, které vyšlo 6. ledna