Facebook díky příjmům z reklamy prudce zvýšil tržby i zisk

Okolí sídla společnosti Facebook

Okolí sídla společnosti Facebook Zdroj: Wikimedia Commons (public domain)

ČTK
Americká společnost Facebook, která je provozovatelem největší světové sociální sítě stejného názvu, zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí tržby meziročně o 52 procent na 5,84 miliardy dolarů (145 miliard korun). Poprvé tak překročily hranici pěti miliard USD. Zisk se zvýšil více než dvojnásobně, uvedla firma v dnešním sdělení.

Tržby z reklamy, na nichž je Facebook závislý z více než 95 procent, podpořily nové reklamní formáty a zlepšení na poli mobilních aplikací. Reklamní příjmy se zvýšily o 57 procent na 5,64 miliardy dolarů; z toho tržby z reklamy na mobilních aplikacích dosáhly 4,5 miliardy dolarů a jejich podíl na celku dosáhl 80 procent proti 69 procentům před rokem.

Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru předpovídali, že na tržbách z mobilní reklamy Facebook získá jen 4,1 miliardy USD. Celkové tržby odhadovali na 5,37 miliardy dolarů.

Silná předvánoční sezona i nárůst sledování videa

Silný růst reklamních příjmů souvisel s předvánoční nákupní sezonou, kdy se výdaje na reklamu obecně zvyšují. K jejich vzestupu ale přispěl i prudký nárůst sledování videa přes mobilní aplikace.

Čistý zisk dosáhl za tři poslední měsíce loňského roku 1,56 miliardy dolarů proti 696 milionům dolarů o rok dříve. Akcie firmy na výsledky hospodaření reagovaly růstem o více než šest procent a za poslední rok získaly přes 30 procent.

Na konci loňského roku měl Facebook asi 1,59 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, což bylo o 14 procent více než před rokem. Z toho 1,44 miliardy se jich připojovalo na Facebook z mobilních přístrojů.