Facebook nadhodnocoval údaje o sledování videa až o 80 procent

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: reuters

Sociální síť Facebook rozladila zadavatele reklamy. Vyšlo totiž najevo, že uživatelé netráví sledováním videí na této platformě tolik času, kolik firma uvádí. Pokud měli věnovat klipu pozornost po kratší dobu než tři sekundy, Facebook tento údaj do průměrných diváckých statistik jednoduše nezapočítával.

Problémy s nadhodnocenou metrikou přiznala sama firma a ve vyjádření pro komunikační agenturu Publicis podle listu The Wall Street Journal (WSJ) uvedla, že během uplynulých dvou let docházelo ke zkreslení průměrné doby sledování videa až o 80 procent. Facebook dodal, že upravená metrika, kterou zavádí, poskytuje hodnověrnější údaje.

Podle WSJ je tato zpráva pro Facebook zahanbující zejména z toho důvodu, že sociální síť ráda vychvalovala nárůst konzumace videa na své platformě.

Nafouknuté divácké statistiky mohly tuto sociální síť nekale zvýhodnit v očích zadavatelů reklamy například na úkor videoportálu YouTube či mikroblogovací služby Twitter, připomíná WSJ.

Videoobsah se pro Facebook navíc stává stále důležitější – nedávno dokonce podepsal s vybranými celebritami a mediálními domy miliardovou smlouvu. Ta má Facebooku zajistit, že právě on se stane tím primární místem, kde budou osobnosti hostovat své živé videopřenosy.

Vývoj akcií Facebooku: