Facebook nadhodnocoval údaje o sledování videa až o 80 procent
Problémy s nadhodnocenou metrikou přiznala sama firma a ve vyjádření pro komunikační agenturu Publicis podle listu The Wall Street Journal (WSJ) uvedla, že během uplynulých dvou let docházelo ke zkreslení průměrné doby sledování videa až o 80 procent. Facebook dodal, že upravená metrika, kterou zavádí, poskytuje hodnověrnější údaje.
Podle WSJ je tato zpráva pro Facebook zahanbující zejména z toho důvodu, že sociální síť ráda vychvalovala nárůst konzumace videa na své platformě.
Nafouknuté divácké statistiky mohly tuto sociální síť nekale zvýhodnit v očích zadavatelů reklamy například na úkor videoportálu YouTube či mikroblogovací služby Twitter, připomíná WSJ.
Videoobsah se pro Facebook navíc stává stále důležitější – nedávno dokonce podepsal s vybranými celebritami a mediálními domy miliardovou smlouvu. Ta má Facebooku zajistit, že právě on se stane tím primární místem, kde budou osobnosti hostovat své živé videopřenosy.