Facebook spouští masivní reklamní kampaň, v televizi má propagovat živá videa

Facebook

Facebook Zdroj: profimedia.cz

Mladý miliardář a zakladatel sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg se rozhodl, že minimálně polovinu svého majetku věnuje na charitativní účely. Jmění šestadvacetiletého Zuckerberg odhaduje časopis Forbes na 6,9 miliardy dolarů. Zuckerberg se tak připojí ke skupině The Giving Pledge (Darovací slib), kterou založili miliardář Warren Buffett a Bill Gates a jeho manželka Melinda.
Zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga přijal papež
Kanceláře Facebooku v Tokiu
Kanceláře Facebooku v Seattlu
Kanceláře Facebooku v Hong Kongu
9
Fotogalerie

Sociální síť Facebook chystá spuštění rozsáhlé reklamní kampaně, jedné z největších v historii firmy. Jejím účelem je propagace živého vysílání, nové funkce mobilní aplikace Facebooku. Prostorem, ve kterém bude kampaň působit, však není pouze internet. Sociální síť využije také klasické marketingové nástroje, jako billboardy a televizní reklamy.

Funkci sdílení živých videí, takzvaný Facebook Live, společnost představila v dubnu. Umožňuje kterémukoli uživateli v reálném čase natáčet videa z důležitých událostí, aniž by je musel nejprve nahrávat na Facebook. Autor může ve vysílání také reagovat na komentáře pod videem. Facebook rovněž upozorňuje ostatní uživatele, že nějaké živé vysílání v danou chvíli probíhá.

Ačkoliv nová funkce může znít inovativně a lákavě, cestu k běžným uživatelům si zatím hledá marně. Už během jara uzavřela sociální síť dohodu s vydavatelskými společnostmi a známými osobnostmi, které na sociální síť za honorář nahrávaly právě živá vysílání. Sdílení živých videí se tak sice dostalo do širšího povědomí uživatelů sociální sítě, zároveň je ale dostatečně nepřinutilo k tomu, aby začali nahrávat své vlastní příspěvky.

Podle informací, které uvedl Wall Street Journal, stála Facebook tato virální kampaň více než padesát milionů dolarů a zapojilo se do ní přes 140 známých osobností.  

V současnosti ale není jasné, kolik peněz si sociální síť na novou kampaň vyčlenila, ani v jakých státech proběhne. Už samotný fakt, že zamíří také na televizní obrazovky, ale ukazuje, že jí Facebook přikládá velkou důležitost. Propagaci produktu by měla mít na starosti dvorní reklamní agentura Facebooku The Factory, kterou v současnosti vede Scott Trattner, bývalý zaměstnanec Applu.

Funkci Facebook Live společnost představila v rámci transformace sociální sítě směrem k videoobsahu, ve kterém má nad Facebookem navrch například konkurenční Snapchat. Zároveň se ale žívé sdílení videí již setkalo s několika problémy.

Vlna kritiky se na Facebook snesla například poté, co odstranila nahrávku, kterou živě sdílela uživatelka z amerického města Minneapolis. Video zobrazuje chvíle poté, co policisté zastřelili řidiče černé pleti, spolujezdkyně na něm zabírá nehybné tělo, policisty a celou situaci vysvětluje přímo do živě vysílaného videa. Facebook po nátlaku veřejnosti na sociální síť video znovu nahrál, situaci však označil za technický problém.