Facebook zuří, Google ho totiž ignoruje

Pokud tedy budete v USA hledat „cooking“, Google najde také plusový profil Jamieho Olivera a tak dále. To se pochopitelně nelíbí Twitteru a Facebooku, protože na ně se tak trochu zapomnělo. Přes víkend dali jeho kodéři hlavy dohromady a spustili web Focus on the web, odkud si mohou američtí uživatelé stáhnout doplněk pro Chrome a bookmarklet, který bude vedle Google+ prohledávat i Facebook, Twitter a tyto sítě vzhledem k jejich velikosti ve většině případů preferovat.
Z tohoto vylepšení uživatel samozřejmě těží a doplněk je sám o sobě docela povedený, přestože se ale webová stránka díky doméně ORG tváří jako určitá nezávislá iniciativa, je třeba podotknout, že za projektem stojí produktový šéf Facebooku Blake Ross. Je vcelku pochopitelné, že se Facebooku nelíbí skutečnost, že Google preferuje své produkty na úkor konkurence, stejně tak by si ale mohl stěžovat i Microsoft, že Google ve výsledcích používá Google Maps a ignoruje tak jeho Bing Maps.
Současné spory otevírají nové téma, celá kauza totiž tak trochu připomíná lapálie okolo ballot screenu ve Windows z konce roku 2009 a další antimonopolní spory. Je tedy vyhledávač (a sociální sítě) další na řadě?