Filip Hieke: vzkříšené kouzlo tradice a romantiky

Z kolekce Filipa Hiekeho

Z kolekce Filipa Hiekeho Zdroj: Creative Fashion Marketing

Z kolekce Filipa Hiekeho
Z kolekce Filipa Hiekeho
Z kolekce Filipa Hiekeho
Z kolekce Filipa Hiekeho
Z kolekce Filipa Hiekeho
5 Fotogalerie
red
Creative Fashion Marketing – tak se jmenuje projekt, při němž spolupracují studenti Ateliéru módní tvorby na UMPRUM se studenty marketingové komunikace a PR na FSV UK. Jinými slovy, Daniel Klíma a Anna Losová (FSV UK) představují módní tvorbu Filipa Hiekeho (UMPRUM). Filip Hieke je tak prvním mladým návrhářem, kterého projekt Creative Fashion Marketing představuje i prostřednictvím webového ZENu.

Filip HiekeFilip Hieke | Zdroj: Creative Fashion MarketingFilip Hieke

Filip Hieke představil v rámci projektu svou novou kolekci Resort 2013. Kolekce Ready-to-wear je inspirována ručními pracemi a anglickou krajinomalbou v období romantismu. Student 3. ročníku Ateliéru módní tvorby vytvořil kolekci v rámci své bakalářské práce, během které prozkoumával pod vedením Pavla Ivančice, vedoucího Ateliéru, možnosti tradičních řemeslných technik. Svou inspiraci a nové znalosti pak vtělili do svěží a originální kolekce.

„Kromě módy se rád věnuji i grafice a komiksové tvorbě, kde jsem už realizoval některé projekty, kterých si velmi vážím. Třeba ilustrace pro Jiřího Vokáče Čmolíka (kniha Trhák aneb 21 kapitol o vašem mozku) nebo ilustrace pro videoklip, obal a booklet CD Bena Cristovaa,“ říká o sobě Filip Hieke. Kresbu totiž vidí jako důležitou součást procesu při tvorbě módních kolekcí.

Komiksová kresba Filipa HiekehoKomiksová kresba Filipa Hiekeho | Zdroj: Creative Fashion Marketing

„Mezi mé nejoblíbenější módní návrháře patří určitě Damir Doma, Phillip Lim a Chloé. Mám rád přesnost, technologickou dokonalost, ostré členění a tvary,“ svěřuje se čtyřiadvacetiletý návrhář. „Zkrátka vždy chci, aby měl celý projekt od procesu až po výslednou realizaci pevné základy a řád, což je vlastně obraz samotné osobnosti.“

Z procesu při navrhování oděvuZ procesu při navrhování oděvu | Zdroj: Creative Fashion Marketing„Mám rád přesnost, technologickou dokonalost, ostré členění a tvary,“ svěřuje se čtyřiadvacetiletý návrhář.

V Hiekeho tvorbě je nejdůležitějším aspektem nositelnost, praktičnost a jednoduchost. Zkrátka to, co dělá oděv oděvem. Poukazuje na možnost uchopit tradiční a historický prvek novým mladistvým pohledem. „Není nutné objevovat za každou cenu stále něco nového, stačí zajímavě uchopit tradiční hodnoty,“ popisuje pozadí své tvorby.