SEC směrnicí vyjasnila pravidla pro informování veřejnosti na základě zobecnění loňského případu šéfa videoservisu Netflix Paula Hastingse. Ten loni v červenci na Facebooku komentoval vývoj podnikání své firmy a komise zkoumala, zda neporušil pravidlo, podle něhož musí být důležité informace všem investorům k dispozici ve stejnou dobu.
„Nechceme potlačovat žádný obsah, formu ani fórum zveřejňování zpráv a dáváme si pozor, abychom emitenty (akcií) zvýšeně nezatěžovali plněním pravidel. Naopak firmy povzbuzujeme, aby hledaly nové formy komunikace ve prospěch lepšího kontaktu s akcionáři,“ uvedla SEC.
Podle komise je většina internetových sociálních médií vhodnou metodou komunikace s investory. „Neplatí to ale pro stránky s omezeným přístupem, nebo pokud akcionáři nevědí, kam se mají obrátit, aby získali nejnovější zprávy,“ napsala komise. Pro podávání informací investorům tak zřejmě nebudou příliš vhodné osobní účty jednotlivých manažerů nebo zaměstnanců na sociálních sítích, pokud firma dopředu neoznámí, že tam má veřejnost takové zprávy hledat.