Firmy v rozvíjejících se zemích budou moci prodávat přímo přes Facebook

Okolí sídla společnosti Facebook

Okolí sídla společnosti Facebook Zdroj: Wikimedia Commons (public domain)

Internetová sociální síť Facebook umožní malým podnikům v rozvíjejících se zemích, aby prodávaly své zboží zákazníkům přímo přes své facebookové stránky. Facebook již v loňském roce spustil službu umožňující některým podnikům prodávat zboží prostřednictvím placených inzerátů. Nově ohlášená služba však bude zdarma a zákazníci budou moci nakupovat přímo na facebookových stránkách daného podniku.

Facebook doufá, že tato služba zvýší závislost podniků na jeho síti a nakonec je přiměje k tomu, aby si u něj začaly platit reklamu. Facebook má nyní kolem tří milionů aktivních inzerentů, celkově přitom jeho služby umožňující bezplatné vytvoření vlastních internetových stránek využívá více než 60 milionů podniků.

Nejrychleji rostoucím regionem z hlediska počtu uživatelů je pro Facebook jihovýchodní Asie. Firma však nadále vydělává mnohem více peněz na uživatelích ve Spojených státech či Kanadě. Ve druhém čtvrtletí dosahoval průměrný zisk Facebooku na jednoho uživatele v Severní Americe 13,74 dolaru, zatímco v Asii a Tichomoří činil pouze 1,74 dolaru.