Od vozu těchto rozměrů a proporcí bychom čekali zřejmě jiné rekordy než ty rychlostní, nicméně vůz Ford F-250 Super Duty v úpravě společnosti Hajek Motorsports je od nynějška ověnčen tituly „ten oficiálně nejrychlejší“ v kategoriích B Production Diesel a B20 na bionaftu. A firma Hajek Motorsports jím ukázala, že i v současnosti lze stále rychlostní rekordy lámat. Stalo se tak během letošního Týdne rychlosti na solných pláních Bonneville ve státě Utah, kde se mimochodem rekordní jízdou blýskla také Škoda Octavia RS.
O pohon této hnědé bestie se postarala modifikovaná vznětová jednotka v podobě vidlicového osmiválce 6,7 l Power Stroke naladěného na rovných 400 koní (298 kW) a dosahujícího točivého momentu 1 083 Nm. Majitel Hajek Motorsports Brent Hajek, o jehož pravděpodobných slovanských kořenech nemáme potvrzení, je farmářem z Oklahomy pěstujícím sóju a kukuřici a s vozy Ford F-250 má dlouholeté zkušenosti. Na jeho farmě jich nyní slouží šest, přičemž jeden z nich má prý v současnosti najeto více než 640 000 km.
Motor rekordního vozu dostal speciální hliníkové hlavy válců, větší přeplňovací turbodmychadlo s dvojitým kompresorem a vysokotlaké vstřikování common-rail od Bosche se vstřikovacími tlaky 2 000 barů. Samozřejmostí jsou předepsané bezpečnostní prvky včetně pětibodových pásů, ochranného rámu a brzdicího padáku. Hajekovi se na běžnou naftu podařilo dosáhnout oficiálně změřené rychlosti 275,40 km/h, což jej přivedlo k zisku titulu Nejrychlejší dieselový truck na světě. Hajek zároveň využil schopnosti motorů 6,7 V8 spalovat bionaftu B20 a po jejím natankování svůj speciál rozjel dokonce až na 292,90 km/h, čímž ve třídě B20 pokořil dosud platný rekord 210,20 km/h.
Bez zajímavosti není, že Brent Hajek v roce 2009 zajel s Fordem Mustang a palivem E85 jiný rekord, když mu naměřili 411,61 km/h.
ilustrační foto|