Ford Ranger se přebrodil do ČR, začíná pod půl milionem bez daně
Pick-upů Ranger nepotká našinec na silnici každý den desítky, ale přesto je to pro Ford důležitý model. Vedle Transitu tvoří druhou (pravda, výrazně menší) nohu užitkového programu značky a v roce 2015 dosáhl významného úspěchu, když předběhl Toyotu Hilux a stal se nejprodávanějším modelem svého druhu v Evropě. Ford nyní uvádí na český trh modernizovaný Ranger s osvěženým designem, novou elektronickou výbavou a vylepšenými motory.
Dal si načas
Máte-li dojem, že facelift Rangeru není žádná žhavá aktualita, nešálí vás paměť. Poprvé jsme o něm psali už ke konci roku 2014, následovalo postupné uvádění na mimoevropské trhy a výstavní debut ve Frankfurtu. K nám však vylepšený Ranger skutečně oficiálně přichází až nyní.
Nejviditelnější změnou je masivnější přední maska se zvýrazněným motivem lichoběžníku. Nabídku motorů nadále tvoří pětiválec 3.2 TDCi 147 kW a čtyřválec 2.2 TDCi, který ovšem posílil v obou nabízených variantách – z 92, resp. 110 na 96 a 118 kW. Připlatit si můžete za šestistupňový automat.
Z hlediska výbavy je hlavní novinkou zástavba infotainmentu Sync 2 s 8“ dotykovou obrazovkou. Stejně jako dosud nabízí Ranger řadu elektronických asistentů z osobních modelů Fordu: adaptivní tempomat, systém udržování v pruhu, sledování bdělosti řidiče nebo zadní kameru. Elektronický stabilizační systém v tomto modelu disponuje třemi speciálními „užitkovými“ funkcemi: ochranou proti převrácení, adaptací na hmotnost nákladu a stabilizací přívěsu. Ten může vážit až 3,5 tuny.
Technika a konstrukce vozu se při modernizaci prakticky nezměnila. Na žebřinovém rámu tak nadále může sedět krátká dvoumístná kabina Regular Cab, Super Cab se dvěma řadami sedadel a vzadu zavěšenými zadními dveřmi nebo plnohodnotná čtyřdveřová Double Cab. Novinkou je ale elektrický posilovač řízení, který Fordu umožnil snížit homologované hodnoty spotřeby paliva a nabídnout elektronické systémy jako udržování v jízdním pruhu.
Standardně s pohonem 4x4
V základních verzích pohání motor zadní kola, českým zákazníkům ale Ford už ve standardu elektronicky přiřaditelný pohon 4×4 včetně redukce. Varianty 4×4 se chlubí světlostí 230 mm a brodivostí 800 mm. Ranger přece není stylová hračka do města, ale především pracant do náročného terénu. I proto je na přání k dispozici mechanická uzávěrka zadního diferenciálu, která posune jeho terénní potenciál o další kus dál.
Pokud se ale chcete přece jenom víc předvádět než brodit hlubokým bahnem, Ford má pro vás tradiční verzi Wildtrak s vyšperkovaným exteriérem, koženými sedačkami a rozšířenou standardní výbavou včetně navigace.
V českém ceníku najdete celkem 15 kombinací výbavy, motoru, převodovky a kabiny. Ceny začínají částkou 597 600 Kč bez DPH za Single Cab XL (7 airbagů, 4×4, Bluetooth, vyhřívané čelní sklo…) a končí těsně pod milionem za pětiválcový Wildtrak s automatem.
Nad rámec standardního ceníku nicméně český Ford nabízí ještě limitovanou sérii „Ford Ranger Start Edition“ s kabinou Double Cab a motorem 2.2 TDCi 118 kW. Tu pořídíte za 738 000 Kč. Vůbec nejlevnější cestu k modernizovanému Rangeru ale představuje „mimořádná nabídka“: Single Cab XL 96 kW za 491 900 Kč bez DPH.
Významnými zákazníky Rangeru jsou v České republice velké energetické a infrastrukturní firmy jako EP Holding, ČEZ nebo Mostecká uhelná, ale také například Hasičský záchranný sbor.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz