Dvě Mondea se blíží do křižovatky a jen jedno lehce zpomalí, přičemž následuje velmi těsné minutí. Ford tvrdí, že na silnicích na něco takového pochopitelně zvyklí nejsme, v každodenním životě však ano. Přesně takto se prý chovají lidé razící si cestu skrze velké davy. Jeden zrychlí, druhý zpomalí, a vyhneme se dle našeho důrazu a spěchu.
Ford si od toho slibuje ušetření spotřeby paliva a času stráveném na semaforech či vedlejších silnicích. Vzhledem k tomu, že téměř 60 procent nehod se stane na křižovatkách, velký význam by to mělo i v bezpečnosti. Ostatně jako teoreticky celý systém bez řidičů.

Samozřejmě jde ale jen o zajímavý pokus, kam až nyní sahají možnosti vývojářů v oblasti autonomního řízení a komunikace mezi stroji, automobily. K plošnému zavedení by bylo potřeba "dne D". Dne, kdy by se na tento systém adaptovaly všechny dopravní prostředky. Jen tehdy můžeme začít odmontovávat cedule a semafory...