Fronty před prodejnami Apple se s každým produktem zkracují

Zahájení prodeje iPadu mini v Los Angeles

Zahájení prodeje iPadu mini v Los Angeles Zdroj: profimedia.cz

Newyorčané, kteří si chtěli v pátek koupit některý z nejnovějších produktů společnosti Apple - včetně menší verze tabletu iPad, měli na výběr omezený počet prodejen.
Vinou výpadků dodávek elektřiny poté, co se hurikán Sandy prohnal severovýchodním pobřežím Spojených států, zůstaly v New Yorku dva z pěti obchodů uzavřené, většina prodejen v New Jersey byla také uzavřená.
Metropolitní oblast New Yorku měla také problém s naskladněním dostatečného množství nových produktů.
Problém měli i zaměstnanci prodejen, kteří se kvůli omezeně fungující městské dopravě obtížně dostávali do zaměstnání. Z tohoto důvodů došlo k posunu otevírací doby.
Fronty se netvořily jen před slavným obchodem na Páté avenue, ale i u dalších prodejen.
10
Fotogalerie
Newyorčané, kteří si chtěli v pátek koupit některý z nejnovějších produktů společnosti Apple - včetně menší verze tabletu iPad - měli na výběr omezený počet prodejen. Vinou výpadků dodávek elektřiny poté, co se hurikán Sandy prohnal severovýchodním pobřežím Spojených států, zůstaly v New Yorku dva z pěti obchodů uzavřené, většina prodejen v New Jersey byla také uzavřená. Metropolitní oblast New Yorku měla také problém s naskladněním dostatečného množství nových produktů.

Problém měli i zaměstnanci prodejen, kteří se kvůli omezeně fungující městské dopravě obtížně dostávali do zaměstnání. Z tohoto důvodu došlo k posunu otevírací doby. Namísto v osm ráno se otevřelo až v deset. „Museli jsme to posunout, protože zaměstnanci se neměli jak dostat brzo ráno do práce,“ uvedla Karen, vedoucí směny v ikonickém Apple Storu na Páté avenue, který se společnost snažila otevřít za každou cenu. „Spousta zákazníků, co tu ale čeká, je pěkně naštvaná, protože na internetu jsme měli, že prodej startuje v osm ráno, to ale bohužel neplatilo pro New York,“ dodala Karen.

Už ranní konverzace s prodavači dávala tušit, že především malých iPadů nezvládli v New Yorku naskladnit příliš mnoho. „Máme nějaké skladem,“ odpovídá prodavačka Lucy vyhýbavě na otázku, zda se dostane na každého ve frontě.

Na Páté avenue čekalo jen necelých šest stovek lidí

Před obchodem na Páté avenue se od časných ranních hodin formovala fronta do připravených opáskovaných koridorů. Asistovali i příslušníci newyorkské policie. Fronta se táhla kolem celého bloku a společnost Piper Jaffray odhadla počet nedočkavých zákazníků na 580. Pryč jsou tak doby, kdy bylo nutné před prodejnou stanovat, abyste získali místo, které dávalo šanci získat nový produkt. I přesto Daniel Li, jeden z prvních zákazníků ve frontě, deníku E15 řekl, že čeká již od půl páté ráno.

„Nový iPad je lehký, budu si na něm číst knížky,“ prozradil Li. Na Pátou avenue dorazili i Newyorčané postižení výpadkem proudu a pro některé byl výpadek elektřiny dokonce důvodem k nákupu iPadu. „Bydlím dole u náměstí Union Square a bez elektřiny a topení je to peklo, tak jsem si řekl, že si raději přivstanu a zajdu si koupit nový iPad namísto civění do stropu,“ přiznává své důvody Barry Friedman. „Normálně bych nikdy v takovéhle frontě nečekal, tohle je výjimka,“ dodává Friedman.

Znalci: novinka už nemusí být hit

Ještě při březnovém spuštění prodeje třetí generace iPadu čekalo na Páté avenue přes sedm set nedočkavců. Analytici míní, že menší verze populárního tabletu nemusí být takový předvánoční hit, jak se očekávalo. Jak přiznávají sami asistenti prodeje, nadšení zákazníků z hodinových front možná opadává s tím, jak slavnostních zahájení prodeje nových produktů neustále přibývá. Podle některých čekajících zákazníků mohly ale kratší fronty před výstavním newyorkským obchodem Apple být způsobené tím, že také zákazníci - stejně jako prodavači - se tam neměli jak dostat.

iPad přichází o zájemce i kvůli vysoké ceně

Za menším zájmem o iPad mini stojí podle mnohých také cenová politika. Ve Spojených státech začíná na 329 dolarech bez daně a je o více než sto dolarů vyšší než cena srovnatelných výrobků konkurence a zároveň jen o 150 dolarů nižší než cena nového iPadu 4, který je o mnoho rychlejší s větším a kvalitnějším displejem. Například turecký student Ozgur Betin čekající před obchodem na Páté avenue přiznává, že iPad mini je pro něj drahý. „Cena je dost vysoká, ale stejně si ho koupím,“ říká Betin. „Je to o stylu,“ přiznává důvody nákupu drahého přístroje.

Během chvíle po otevření se však v New Yorku zásoby malých iPadů vyprodaly. „Máme už jen ty vystavené na ukázku,“ sděluje nám prodavačka v pravé poledne. Apple běžně zveřejňuje počet prodaných kusů nových produktů v pondělí po premiérovém víkendu. To jsou čísla na která budou čekat analytici a investoři.

New York - od našeho zpravodaje