GM se spojil s konkurencí Uberu. Do Lyft nalije půl miliardy dolarů
Cílem aliance má být rozvoj sítě samořiditelných, „autonomních“ vozů, které budou v budoucnu ve městech připraveny obsluhovat cestující. Oba partnery spojilo přesvědčení, že autonomní vozidla se prosadí nejprve ve sdílené přepravě cestujících, tedy v modelu, v němž podnikají Lyft a Uber.
Pro GM jde o jednu z největších investic do jiné firmy v posledních letech. Automobilka získá místo ve správní radě Lyftu a přístup k firemnímu softwaru, který spojuje cestující s řidiči a automatizuje platby. GM se také stane prioritním dodavatelem vozů pro řidiče služby Lyft, což by mělo této firmy pomoci k výrazné expanzi.
Silné partnerství
GM prodává téměř deset milionů vozů ve více než stovce zemí světa. Lyft provozuje svou službu ve 190 městech v USA a nedávno vytvořil aliance pro vstup na trhy Číny a Indie. Nyní chtějí obě firmy otevřít v USA síť, v níž si budou moci noví řidiči Lyftu pronajmout vozy od GM.
V dlouhodobějším výhledu chtějí oba partneři spolupracovat na vybudování flotily samořiditelných vozů, které by si mohli lidé přivolávat pomocí aplikace Lyft. Partnerství s GM by mohlo Lyft posílit v konkurenci s Uberem, který rovněž pracuje na vývoji vozů bez řidiče. Na toto pole se chystají i technologičtí giganti Google a Apple. „Předpovídáme, že svět přepravy se v příštích pěti letech změní více, než se změnil za posledních 50 let,“ citovala agentura AP prezidenta GM Dana Ammanna.