Podle analytiků Google trápí stále větší zájem spotřebitelů o používání internetu na mobilních přístrojích, tedy chytrých telefonech a tabletech. Kvůli menší obrazovce je ale u nich reklama levnější než u tradičních osobních počítačů a laptopů. Průměrná cena za reklamu, tedy cena za kliknutí, se tak snížila o šest procent a nižší byla již sedmé čtvrtletí za sebou.
Pokles v předchozích třech čtvrtletích zpomaloval, což dávalo naději, že Google má již to nejhorší za sebou. Nyní však opět rychlil ze čtyř procent v předchozím kvartálu. Celkový počet kliknutí uživatelů Google přitom stoupl o 23 procent.
Na hospodaření společnosti mělo dopad i prohloubení ztráty výrobce mobilních telefonů Motorola, kterého Google koupil v roce 2012. Ztráta Motoroly se zvýšila na 218 milionů USD ze 49 milionů USD loni.
Vývoj akcií firmy Google za poslední měsíc:Graf 19. 7. 2013. |
Zisk Googlu na akcii ve druhém čtvrtletí činil 9,54 USD ve srovnání se ziskem 2,79 USD před rokem. Bez mimořádných položek dosáhl 9,56 USD. Jenže analytici v anketě agentury Reuters čekali až 10,8 dolaru na akcii. Po odečtení provizí za reklamu tržby činily 11,1 miliardy USD a rovněž zaostaly za očekáváním.
Akcie firmy po oznámení výsledků spadly o více než pět procent na 863 dolarů. Na počátku tohoto týdne přitom stouply na nový rekord 925 USD.