Harley-Davidson po 15 letech představuje nový motor Milwaukee-Eight
Ale na poli samotného pohonu motorek se toho posledních patnáct let moc nezměnilo. Vlastně se nezměnilo vůbec nic zásadního. Až nyní. Harley-Davidson představil úplně nový osmiventilový motor Milwaukee-Eight. Opět má rozevření dvou válců 45°, rozvod OHV (nyní jen s jednou vačkou), je chlazený vzduchem, ale v kapalinou chlazené hlavě válce jsou nyní čtyři ventily.
Motor má také dvojité vstřikování, každý válec má dvě zapalovací svíčky a Harley slibuje i díky vyšší kompresi zvýšení výkonů, lepší reakci na plyn, lepší průběh točivého momentu a zároveň nižší spotřebu a emise. To vše při zachování charakteristického zvuku a těch „správných“ vibrací.
Nový motor Milwaukee-Eight se prozatím bude dodávat ve verzích 107 a 114, což značí zdvihový objem v kubických palcích. Na „naše“ jednotky je to úctyhodný objem 1750, respektive 1870 cm3.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz