Hluboké mrazy dávají zabrat i letadlům. Podívejte se, jak vypadá jejich odmrazování
V době, kdy se teploty pohybují kolem nuly (či hluboko pod bodem mrazu), začíná pro letištní techniky nelehká práce. Tou je odmrazování letadel. I sebemenší námraza totiž může ovlivnit profil křídel a letové vlastnosti.
Zdaleka ne všechna letadla mají ten luxus, aby mrazy strávila ve vytápěném hangáru a plachta nemusí být vždycky to nejlepší řešení. Možné způsoby boje proti mrazu shrnuje Aeroweb.
K odmrazování se používá specializovaná kapalina. Proces zabere zhruba pět až sedm minut a u velikosti letadla typu Boeing 737 se o to postarají dva automobily.
Na menší plochy je možné použít elektrickou ochranu, která je ale energeticky velmi náročná. Dalšími variantami jsou teplovzdušná ochrana na náběžné pásy a vstupní hrdla motorů. Na menší letouny se dá využít chemická ochrana.