Honda CR-Z se loučí limitovanou edicí Final Label
Hybridní kupé Honda CR-Z mělo být budoucností sportovních aut. V době krize se zdálo jako dobrý nápad a svůj okruh fanoušků si CR-Z určitě našlo. Jenže do sportovního auta mu chyběl především výkon. I když CR-Z jezdilo dobře, jezdilo pomalu. Nezachránil to ani příplatkový kompresor. A zákazníci stejně začali chtít hlavně SUV a crossovery.
Limitovaná edice Final Label je určena výhradně pro Japonsko, takže si musíte nechat zajít chuť. Pod kapotou se ale stejně nic nemění, kombinovaný výkon atmosférické patnáctistovky a elektromotorů je jen 97 kW (132 k) a točivý moment 172 Nm.
Poslední edice Hondy CR-Z má standardně manuální převodovku, což je v případě hybridního pohonu velká vzácnost. Běžně se hybridy kombinují s automatem, nejčastěji s CVT. Ostatně, to jste mohli mít u CR-Z také a rovněž u edice Final Label je tento automat za příplatek.
O nástupci Hondy CR-Z se sice spekuluje, údajně by měl být založen na nové generaci Civicu, ale ve hře je také několik crossoverů. A jak známe vkus zákazníků, Honda tentokrát vsadí spíše na jistotu ve formě kompaktního SUV.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz