Honda N-ONE: podivná retroodpověď na Fiat 500 nebo Mini

Honda N-ONE

Honda N-ONE Zdroj: Honda

Honda N-ONE (Foto: Honda)
Honda N-ONE (Foto: Honda)
Honda N-ONE (Foto: Honda)
Honda N-ONE (Foto: Honda)
Honda N-ONE (Foto: Honda)
5
Fotogalerie
Honda N-ONE je nový minivozík z Japonska, který si troufá konkurovat renomovaným modelům Mini nebo Fiat 500.

Novinka od Hondy je součástí nové generace malých krabic na kolech, které objemem motoru do 0,66 l patří do specifické japonské kategorie tzv. kei cars (všimnete si třeba poznávacích značek se žlutým podkladem) a v dohledné době hodlají radikálně omezovat hmotnost s ohledem na snížení spotřeby paliva. Prvním modelem z této řady se stal na sklonku loňského roku vůz Honda N BOX, na jehož technice spočívá také nový typ N-ONE představený na domácím trhu včera.

Honda N-ONE: z hisotrických motivů typu N360 toho moc nezbylo

Jeho předlohou se stala koncepční studie Honda N Concept_4 z posledního autosalonu v Tokiu. Vynikala řadou stylistických prvků očividně vycházejících z modelu Honda N360, který se začal vyrábět v roce 1967 a stal se vůbec prvním skutečně velkosériově vyráběným automobilem značky Honda. Ale co chcete dělat s přísně utilitárně střiženou hranatou karoserií na co nejmenším půdorysu?

Rozvor náprav je co možná nejdelší a retrospektivně zamýšlené prvky se omezují prakticky pouze na tvar masky chladiče, kulaté světlomety s elipsoidními zdroji a vestavěnými blikači a svisle orientované zadní svítilny rámované obroučkami z LED. Tím záměr konkurovat vozům jako Mini nebo Fiat 500 prakticky končí. O pohon se starají zážehové tříválce 0,66 l s atmosférickým plněním, nebo přeplňováním turbodmychadlem v kombinaci s pohonem předních, za příplatek všech kol.

Nová Honda N-ONE se ve své podstatě nijak nevymyká obvyklé povaze japonských kompaktů (viz např. Nissan Cube 2013) a prodávat se bude na domácím trhu již od dnešního dne. Ceny se v přepočtu pohybují v rozmezí 280 tisíc až 416 tisíc Kč.