Hra o Trůny je továrna na peníze. HBO na tržbách ročně přinese miliardu dolarů

Poslední série seriálu Game of Thrones

Poslední série seriálu Game of Thrones Zdroj: Profimedia

Poslední série seriálu Game of Thrones
Poslední série seriálu Game of Thrones
Poslední série seriálu Game of Thrones
Poslední série seriálu Game of Thrones
Poslední série seriálu Game of Thrones
18
Fotogalerie

Poslední díl Hry o Trůny měl odpovědět na řadu otázek, a diváky tak znovu přikoval ke svým obrazovkám. Díky napětí, které si udržuje každý díl, se Hra o Trůny stala vůbec nejsledovanějším seriálem HBO v historii. Ovšem fantasy seriálu se daří i ekonomicky. Televizi HBO na tržbách ročně vynese zhruba jednu miliardu dolarů, tedy přes 23 miliard korun, napsal list New York Times. Náklady na jednu epizodu jsou přitom v porovnání s výnosy pouhých patnáct milionů dolarů.

Byznys model HBO není na rozdíl od běžných televizí postaven na reklamách. Místo toho se spoléhá na příspěvky samotných diváků, kteří platí deset či patnáct dolarů měsíčně za kabelové a streamovací služby.

A vypadá to, že HBO na tom rozhodně netratí. Mezi lety 2015 až 2018 HBO vydělával zhruba šest miliard dolarů ročně, píše server Arstechnica.com. Pomáhá tomu i vysoká sledovanost seriálu Hry o Trůny, na něhož se jen ve Spojených státech kouká zhruba 30 milionů lidí.

Pro HBO od té doby, co se nespoléhá na tradiční reklamní model, není důležité, jak bude úspěšná nová epizoda ihned po zveřejnění, ale jak se její produkci daří celkově. HBO se totiž prodává i DVD nosiče a online produkty, což televizi pomáhá být aktivní po celém světě, píše server Learn.stashinvest.com.

Hra o trůny a kelímek Starbucks

V médiích se rovněž spekuluje, zda si HBO prostřednictvím Hry o Trůny nevydělává také skrytou reklamou. V jednom z posledních dílů se objevil například kelímek podobající se tomu, který lze koupit v kávovém řetězci Starbucks. Fanoušci si kelímek ihned spojili s řetězcem a následně na toto téma diskutovali na sociálních sítích. Starbucks si mohl jen mnout ruce, podle odhadů marketingových odborníků, které se ovšem výrazně liší, si kávový řetězec mohl přijít na stovky milionů až jednotky miliard dolarů.