Chytré přístroje představují nový zdroj dat, přičemž 90 procent takto vzniklých údajů se podle IBM nikdy nevyužije. Firma proto hodlá vyvinout službu pro analýzu dat a nástroje pro vývojáře aplikací. Novou službu hodlá poskytovat prostřednictvím cloudu.
IBM zároveň oznámila spolupráci se společností Weather Company, majitelem meteorologického kanálu Weather Channel. Weather Company přesune na cloud IBM své služby týkající se předpovědi počasí. Zákazníci budou moci tato data používat zároveň s jinými analytickými nástroji IBM. Pojišťovny by tak například mohly posílat oznámení úřadům v oblastech, ke kterým se bude blížit krupobití, a upozornit je, že lidé by si mohli přeparkovat auta do bezpečí.
Pozornost, kterou IBM věnuje cloudovým službám, je součástí celkového posunu firmy směrem od počítačového hardwaru k lukrativnějším službám a softwaru, napsala agentura Reuters.
Příjmy z cloudových služeb, velkých datových souborů (big data) a dalších lukrativních činností by do roku 2018 měly tvořit zhruba 40 miliard dolarů, tedy asi 45 procent celkového ročního příjmu firmy, odhaduje IBM, která své produkty prodává především podnikům a velkým organizacím.